my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

CiNTa HaTi ku Yang BaRu

MAT YO berbadan besar, putih melepak, bermata garang......
melenting sana sini, suka sangat la tu...

SWEETY....pemalu....kecil molek tubuhnya, kalau perempuan kira macam kakpb lah...:P
berbulu coklat dan putih, nak menyorok je bawah Mat Yo tu, mentang-mentang la boyfriend dia...:)

IBU harap sangat, korang happy tinggal bersama kami,
walau Ibu kuat berleter.....tapi ibu seorang yang penyayang tau, ibu suka spesis satu lagi....KUCING...tapi Ayah nak juga ambil Mat Yo dan Sweety. Berhabis duit Ayah pagi semalam RM200 lebih, Ayah sanggup tau.



Mat Yo dan Sweety jangan nakal tau. Bila Ibu dan Ayah balik kampong, kami tinggalkan kat rumah sebelah, jiran ibu yang baik hati. Mereka ramai anak perempuan, mesti Mat Yo suka kena belai dengan Dayah dan Deeba. Nanti ibu pesan kat mereka, letak Mat Yo dan Sweety kat dalam rumah atau belakang dapur (sian korang) sebab dulu pernah terjadi pada Datok K, mati kena serang dengan kucing ganas. Ibu nangis, sedih sangat sebab ibu takde masa tu, ibu kat semenanjung.

Insyaallah, lepas ni ibu jaga elok-elok, kalau boleh sampai dapat 'cucu'......hahaha....ko kenapa kakpb weh?? Saje berhalusinasi dengan dua ekor ni.......



24 ulasan:

  1. Kakak nie zana suka lihat aje, tapi kalau dekat rasanya kakak melenting dulu.. tak tahulah kenapa kakak takut baik kucing mahupun rabbit.

    Comel kan sebab itu kakak suka tengok aje...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ye ke kakzakie takut kucing dgn rabbit? mcm sedare zana tu, asal dia balik kampong MIL mesti kucing2 kena kuarantin...hehe

      Padam
  2. salam, kak..wah ader buah hati baru..mmg cute mute. sy dulu pun ada gak bela di kampung, samer kes datuk k akak tuh, kena belasah ngan kucing2 liar. kesian dier.. :-(

    al fatihah

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikummussalam dik, inilah pengarang jantung baru akak. tu la..sedih ingat tok k yg dah takde tu.

      Padam
  3. Askum Kak Zana cayangggggggggggggggggg.. lama tak dengar khabar.. semoga akak sihat dan ceria selalu bersama renab2 yang comel tu hehe.. cutenya! dulu sha ada bela rabbit.. ada 3 ekor.. tak serasi semua gol! huaaaaaaaaaaa... nangis dan sampai laa merajuk tak nak bela lagi.. takut tak serasi.. ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. walaikummussalam Sha....amboi baru ni terjengol ye? busy beno la tuuuu...
      takpe, hilangkan dulu rajuk tu, nnti bela balik ye..

      Padam
  4. kita pun suka rabbit tapi mengenangkan takde yang menjaga maka suka tinggal duka jerlah.. huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak pun pening kepala juga bila nak balik semenanjung ni, meninggalkan kekasih hati..

      Padam
  5. cumelnyerrrrrr... geramm!
    sy pun suka ngan haiwan peliharaan cenggini.. tp arnab sy tak pernah bela lagi... biasa kami bela kucing je... pun sama suka bercakap ngan kucing2 tu... hehehe...

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehe...ckp dgn binatang lagi bagus, dia tak boleh lawan ckp kita kan?

      Padam
  6. Kak Pb.. rajinnyer nak menjaga.. comelnyer... erma suker tgk tapi takde pet... kucingpun tak mo... tapi memang comel cam ibunya.. he he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha...ibu dia terlebih comel dah!

      Padam
  7. comel jugak kan arnab ni... teringin pulak nak bela..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bela la Boni, mesti ramai awek suka kat Boni lps ni..

      Padam
  8. wah..bercakap dngan arnab..hehe

    BalasPadam
  9. Tomeeeiiinya...
    Samalah..tk pun suka dua2 spesies kucing ngan arnab...

    BalasPadam
  10. Kak Zana..terharu sangat bila Nur baca komen akak diblog.. Nur bergurau je pasal kerongsang tu.. Nanti akak msg Nur di fb ye nak beri contact no.

    Comelnya Mat Yo dan Sweet.. Nur bela kucing sepsg.. Memang jadi terapi minda bila ada haiwan peliharaan ni..

    Moga dapat jumpa akak satu hari nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak takde fb skrg la Nur, takpe nanti akak masuk guna fb anak. Insyaallah jika jadi perancangan nak ke sana.

      Padam
  11. wahh dh ada geng baru yer kak..:)..zila klu bela2 nie x reti..tp tgk2 kan jew boleh:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alaaa...tak susah bela dua ekor ni pun, letak je dlm sangkar, bagi mkn dan minum. sesekali kasi lepas dlm rumah..

      Padam
  12. comelnya arnab tue....jaga arnab kena rajinkan....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iye che Ros....tak suka tengok sangkar kotor, tu yg kena rajin.

      Padam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)