my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Takziah buat keluarga di Trengganu...Al-Fatihah

Salam Sejahtera....


dan salam takziah dari kami di Sabah untuk uncle dan seluruh keluarga di Trengganu kerana kehilangan ibu tercinta....Mak Tok.

Aku dapat panggilan dari kakak pagi ni, dia beritahu tentang pemergian arwah kerana sakit tua. Arwah dah 80 lebih umurnya. Tengok pada zahir memang dia sihat cuma sedikit gangguan seperti lupa atau nyanyuk. Mak tok baik orangnya, tak reti mengumpat, tak suka bertandang rumah jiran tak tentu pasal dan paling aku suka tengok senyuman dia yang manis. Susah nak tengok dia marah, sepanjang masa gelak je......mudah-mudahan dia ditempatkan disisi orang2 yang beriman.

Beberapa bulan ni aku sering dapat berita yang kurang menyenangkan. Kakak cerita pasal mak saudara ku di Johor sakit tenat sekarang. Katanya sakit kuning, kaki bengkak dan busong. Kesiannya.......paling sedih aku tak dapat melawat dia buat masa sekarang. Kalau tiada halangan cuti sekolah nanti aku dan suami bercadang nak ke Johor melawat saudara mara. Boleh singgah rumah nenek suami nanti.

Aku harap sempat jumpa makcik ku kerana doktor kata harapan dia tipis. Doktor jangkakan hayat dia cuma 3 minggu. Tapi ajal maut bukan ditangan kita. Teringat dulu masa aku kerja di JB. Aku tinggal dengan makcik2 ku serumah. Makcik ku ni masa tu dah yatim piatu. Dia belum kahwin lagi. Anak bongsu dari 5 beradik. Dia lincah, becok dan lucu orangnya. Suka menari dan menyanyi. Kalau tengok tv rancangan hiburan, mesti terhenjut2 badan dia ikut berjoget.

Tak sabar rasanya nak balik jumpa saudara mara. Aku kat sini bukannya ada ramai kawan, tu yang kekadang sedikit bosan. Hiburan aku, tv dan internet.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)