my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Hal aku...

Salam Sejahtera....dan selamat berpuasa!

Beberapa hari ni masak, asyik lupa je nak snap gambar. Semalam aku masak lemak udang nenas, tiru resepi MatGebu. Kelam kabut punya pasal, sampai lupa nak ambil gambar. Takpe la lain kali aku buat lagi.

Kali ni entry aku bukan pasal masakan atau makanan tapi pasal bas dua tingkat. Semalam kami berusaha cari tiket untuk balik kampung dari KL ke pantai timur dan juga tiket balik semula ke KL. Dapatlah bas yang bertingkat.........aku tak pernah naik bas 2 tingkat ni. Jejak kaki kat tangga bas pun belum pernah. Rasa takut, ngeri, macam nak naik roller coster pulak. Aku bukan la cerewet, itu taknak, ini tak boleh tapi memang betul aku risau dan dah lama sangat tak naik bas diwaktu malam. Aku pun tak salahkan sesiapa yang belikan tiket tu.......janganlah salah sangka.

Aku ni ada masalah sikit bab2 jalan jauh. Pada orang lain mungkin kecil masalah tu tapi bagi ku 'besar'. Persoalannya, berapa kali bas tu berhenti untuk penumpang pergi tandas?  haaa......aku ni kalau pergi mana2, bilik termenung tu la yang aku akan cari dulu. Nampaknya aku kena kurangkan minum air untuk elakkan masalah ni. Harap2 nanti aku tabah, sabar dan bertenang......hehe....

Bagi mereka yang takde masalah macam aku ni memang senang la. Nasib korang baik tapi jangan la pertikaikan kenapa aku tak suka atau taknak atau komplen pasal naik bas untuk jalan jauh. Kita tak faham masalah orang, tanya dulu kenapa dan mengapa. Barulah bagi pendapat!!

1 ulasan:

  1. salam zana,
    ada petua tertentu untuk elakan dari kerap ketandas..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)