my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Kali pertama..

Salam Sejahtera....

Masak apa hari ni? hemm.....pening kepala fikir nak masak hari2 kan? Orang lelaki senang je, balik dari kerja tinggal buka tudung saji. Kalau bini masak, alhamdulillah.......rajinnya bini aku, kalau tak.......bazar ramadhan la jawabnya.

Setakat ni aku belum pergi lagi bazar ramadhan. Aku pun kurang gemar ke bazar yang sesak dan kekadang apa yang dia orang jual tu bukannya sedap sangat. Baru2 ni kami buka puasa di satu tempat yang popular juga di Sabah ni (aku taknak sebut nama tempat tu). Order tomyam, nasi paprik, kue teow goreng dan nasi goreng kampung........harga usah tanyalah, memang puluh2 ringgit. Kalau sedap, tak menyesal keluar duit....tapi...sedih aku rasa. Bersungguh nak makan dengan perut kosong, rasanya hampeh!! Tomyam macam kuah lemak je aku tengok, nak hirup pun takut. Aku cakap kat suami, lepas ni kalau nak buka kat luar, kita makan di fastfood tapi aku rasa tak mungkin lagi sebab biasanya kalau buka di luar, terkejar2 pula nak solat maghrib. Hari tu makan diluar pun sebab ikut kehendak anak yang nak makan Dunkin Donut, kata kawannya ada di Suria Sabah. Rupanya Big Apple.....hehe...kesian dia.

Sebenarnya, aku nak tanya teman2 blog disini, pernah makan ketam ni?


Tadi pagi aku dan suami ke pasar KK, ternampak ketam ni.......katanya ketam ni (org jual tu kata) hanya dapat dibawa naik setahun sekali je. Betul ke tidak, ntah la. Pertama kali lihat ketam ni, rasa teringin nak makan tapi harganya....mak aii...RM20 sekilo. Seekor pun dah berat. Katanya rasa macam lobster. Sempat juga aku tanya mana satu jantan betinanya. Ekor besar sikit, betina katanya. Selain aku, ada sorang mamat tu berkenan juga ambil gambar ketam tu.


Ikan belais ni pun belum pernah makan, ni kali pertama kami beli. Kata orang yang jual tu, ikan ni lebih sedap dari ikan putih. Ingat nak kukus dan cicah dengan air asam petang ni. Sekilo RM13, beli 2 ekor cukuplah.


nota aku: kekadang terfikir, mewahnya aku makan.....
orang lain yg hidup susah, tak pernah tengok benda2 macam ni, apatah lagi merasanya...
syukur atas pemberianNYA.

1 ulasan:

  1. Promotional clothing Abercrombie clothing for sale or as a gift, abercrombie Jeans will always be beneficial to any business. This is a Abercrombie Pants great way to impress consumers and grow brand loyalty and Abercrombie Tees popularity. This is a quite flawless form of marketing. Your imprinted logo provides instant recognition. These eye-catching articles of clothing Abercrombie Shorts are a foolproof way to increase profits and a cost effective form of marketing. Some use this plan to earn profits Abercrombie Sweaters and then save them for future expenses. You can get a huge range of promotional gifts or other promotional items on It is encumbered with a wide range of designs, styles and colours of assorted promotional items. These items can be used as promotional gifts and resourcefully distributed to the target customers to have a long lasting impression on them and make a huge profit in exchange.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)