my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

SIAKAP TIGARASA

Salam Sejahtera....

Dah 2 minggu kita berpuasa nampaknya, sekejap je masa berlalu. Tak lama lagi kami pula akan berangkat pulang ke kampung mertua dan mak aku. Barang2 seperti ikan bilis, sotong kering, ikan masin dah pun di beli. Tinggal masuk kotak je........sambil tu aku dah mula buat biskut sikit untuk di bawa pulang.

Buka apa ari ni? Aku masak ikan siakap tigarasa tapi takde nenas. Nenas hari tu aku masak asam dengan ikan kembong. Lebihnya kami makan gitu je sebab manis sangat. Nenas kat sini sekilo RM2.50.....hemm...kalau kat kampung mertua dapat free aje sebab pak mertua tanam keliling rumah.

Ok la, resepi aku ni simple je. Kalau beli ikan siakap aku masak tiga rasa atau steam je yang sedap.

Bawang besar (yg kuning tu apa namanya eh?) di potong melintang.
Halia di hiris.
Bawang putih 1 atau 2 ulas.
Serai sebatang
Buah tomato potong dadu
Tomato sos, cili sos dan sos tiram.

Cara memasak seperti biasa, tak payah la aku terangkan. Layan gambar aku yang tak berapa nak cantik ni, guna kamera handphone, nak cepat punya pasal!

2 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)