my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Berihat seketika

Assalammualaikum semua dan selamat pagi sabtu..

Kakpb tak sihat sebenarnya dari semalam lagi, selsema, batuk dan sakit badan. Dapur pun tak berasap ni...
Mungkin esok atau lusa kakpb dah ok, kakpb akan melawat blog teman-teman semua, insyaallah.

Mood pun tidak mengizinkan, kakpb ingat dah selesai semua masaalah rupanya masih berbaki.
Kecewa yang teramat sangat dengan seseorang

Kerana dia, hidup kakpb tak keruan........kakpb rasa nak balik semenanjung dan tinggalkan semua kenangan di sini. 

Kalaulah bersayap, dah lama kakpb terbang pulang dan takkan jejak lagi tanah Sabah ini. Betul-betul melukakan hati..........

Jika dia mengalami nasib yang sama seperti kakpb, apakah tindakan dia? Bolehkah gelak ketawa atas penderitaan orang lain??

Ya Allah, aku redha dengan ujian Mu. Jika ini boleh membahagiakan seseorang dan orang lain, aku rela undur diri. Terima kasih kerana mengirimkan ku seorang yang sudi bersama ku ketika susah dan senang. Aku doakan moga dia dan kamu berbahagia hingga akhir hayat.

19 ulasan:

  1. harap kakpb cepat sembuh ye.ina pun dah smggu batuk dan selsema ni tak baik lg.Terasa berat masalah yg menimpa kakpb tu..harap kakpb terus kuat tabah dan sabar.

    BalasPadam
  2. Semoga Zana terus tabah dan kuat. Bila kita mengalah, orang akan tertawa ata kelemahan yang kita tunjukkan. Berdoalah kepada Dia Yang Maha Adil.

    BalasPadam
  3. tak best baca entry kak zana kali ni. biasa happy2.. skali sedih tak keruan.. nyah kan orang itu dari idup akak.. jgn dikonang.. kang kak zana tumbuh sayap lak.. er kalau tumbuh sayap meh terbang ke ampang ek..
    alaaa gurau jek jgn marahh.. bawak bertendang dan happy2 semula ok.. :-)

    BalasPadam
  4. semoga cepat sembuh kak. tun doakan semoga Allah mempermudahkan urusan akak dan kurniakan akak kesabaran. insyaAllah.

    BalasPadam
  5. Walau jauh tapi kakak percaya seluruh keluarga dan sahabat di sini semuanya mendoakan yg terbaik buat Zana. Ujian hidup setiap kita memang ada. Usah mengalah hingg boleh buat org terus memijak kepala zana. Kuatkan semangat dan jgn biarkan terus diinjak. Kakak doakan moga ada kekuatan pada diri zana dan sembuh utk sama-sama kita bersahabat di alam maya ini.

    BalasPadam
  6. Sedihnya baca entri Kak Zana ni.. Seperti kata Kak Zakie, kami rakan2maya Kak Zana sentiasa mendoakan agar segala permasalahan yang akak alami dapat diselesaikan dengan cara baik. Nur harap akak kuat dan sabar dalam mengharungi semua dugaan yang mendatang. Sabar ye kak.. Mengadulah padaNya, insyaAllah akan ada jalan penyelesaian di setiap permasalahan yang ada.

    Semoga Allah mempermudahkan segala urusan akak.. Kami tahu berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.. Nur berharap agar Kak Zana jangan mudah mengalah, akak harus mempertahankan hak akak.

    Jaga kesihatan akak ye.. Rehat secukupnya.

    BalasPadam
  7. salam kak,

    saya sudah lama tak aktif berblog, baru nak start semula. and baca entry akak. whatever you've been facing at the moment, may god give you enough strenght, rational mind and strong heart to go through it.

    BalasPadam
  8. smga zana cepat sembuhn n diberi kekuatan mgharungi dugaan.. amin

    BalasPadam
  9. Byk2 rehat ye......smoga cpt sembuh! Dugaan tu mengjr kt sabar n redho. Smoga semuanya dipermudhkn dlm apa jua!

    BalasPadam
  10. assalamualaikum kak zana.

    rasa sayu bila bc entry ini. ayu xdpt nk halang jika kak nk rehat seketika. tapi.. ketahuilah ayu sentiasa mdoakan y baik2 u kak zana...
    tabah ya kak.. merantau mmg kn cekal hati. dan ayu tau kak sentiasa ceria walau dlm duka

    ps: moga cepat semboh

    ps: dlm entry ayu tu... gambar dgn gb adalah ayu. kkazakie prmalu

    BalasPadam
  11. kak... jangan mengalah kak.. apa2pun, biarlah kita berjuang untuk sesuatu milik kita..

    BalasPadam
  12. semoga akak kuat. :)

    kenapa ni kak? maaf lama tak ikut perkembangan. :(

    BalasPadam
  13. assalam kak pb...insyaallah nani akan ke kk bulan depan. tak de no contact kak pb pulak. nanti kak pb add nani di fb la ye. nuwairani haji ismail. insyaallah ada nama tu.

    BalasPadam
  14. semoga cepat sembuh kak..kecewa je dengarnya kak..lepas ni minta2 o.k lah ye..

    BalasPadam
  15. Aslmkum k.Zana.moga k.Zana cepat semboh. sedih baca coretan k.Zana. harap k.Zana kuat semangat menempuh ujian ni...jgn patah semangat..InsyaAllah kebahgiaan akan muncul kembali...

    BalasPadam
  16. Erk..nape kak...ish..dah tak.sihat tu jgn stress..bawak bersabar...senyum je kak..memg berat sesuatu dugaan tapi dalam kelat pasti ada manis hikmahnya

    BalasPadam
  17. As salam kak zana....
    kami disini smua mendoakan yg terbaik utk akak...mcm kata k.zakie tu..

    ucu tahu akak mmg kuat semangat, sabar, tabah, ..tetapi sesekali digoyang, diusik, dikacau, ditenyeh, segala2 yg ada dihati tu pasti bergegar jugak kan...jadi ucu harap sgt2 akak selalu ingat padaNYA.....Insyaallah segala yg pahit itu pasti akan manis jugak akhirnya...
    mcm peria, kalau makan mentah mesti pahit kan..tapi kalau dibuat masak tumis pedas ada anak udang kering, mesti makan pun bertambah..lebih kurang mcm tu lah...
    alamak..!!! terpjg pulak ayat kali ni...sayang akak...senyum sikit....:)

    BalasPadam
  18. Salam,slmt sejahtera

    Sukacita ingin menjemput anda ke pembukaan blog shop saya

    http://upt-tester-strip-rm1.blogspot.com/

    yang benar,
    Puan Nor Hasimah

    BalasPadam
  19. sesungguhnya dugaan datang bagi menguji ketabahaan iman.


    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)