my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

OMG!! Sweety hilang!


Kakpb risau ni......
cikgu fahmi buka tirai kandang Sweety......terkejut....Sweety hilang??
haaa?? macam mana boleh keluar dari sangkar? tak tutup ke semalam?

Rasanya dia gigit-gigit sangkar tu dan penyangkutnya tertanggal (sangkar kan boleh dilipat)
Lepas goreng cekodok, kakpb dan cikgu fahmi bergegas cari sekitar taman.
Tengok bawah kereta, tak ada....
Tengok kat laman rumah yang ada kucing, pun tak ada (biasanya kucing2 yang pernah melepak kat rumah ni  suka tengok dia)

Kecewa sangat. Kakpb tak risau kalau ada orang yang berkenan dan ambil serta jaga dia elok2.
Cuma risaukan takut di serang anjing. Kawasan taman ni banyak anjing terbiar tapi bukan sekitar rumah kakpb, jauh sikit kejalan besar sana.

Kakpb yakin si Sweety pasti berdegap degup jantung dia bila nampak kereta lalu lalang. Nampak binatang yang tak pernah dia jumpa......ya Allah...risaunya. Nak di panggil macam kucing, arnab ni bukan pandai menyahut.....hemm....harap2 dia pandai balik sendiri. Dan harap sangat tiada apa-apa berlaku pada dia diluar sana :(

Teman2 semua, tolong doakan Sweety balik dengan selamat ye......

4 ulasan:

  1. rabbit ni mmg pandai buka gate sendiri...fiza punya rabbit pun dah byk kali buka gate sendiri...sekarang ni terpaksa letak mangga supaya x terbuka pintu tu...dah byk kali si bunny fiza buka gate diaorg tp nasib baik dia x terjun sbb rumah diaorg ni tinggi sikit dr lantai...hehehe... moga sweety kak pb balik dgn selamatlah yer...

    BalasPadam
  2. aduuhh lucunya kelinci itu kak. Bisa dibayangkan betapa risau dan khawatirnya jika kehilangan hewan kesayangan. Semoga Sweety bisa segera ditemukan dan keadaannya baik-baik saja ya kak.

    BalasPadam
  3. tetiba sy tingat arnab makcik sy. dia blk ke rumah slps 3 thn..tp pas 3 bln, dia mati waaaaaaaa

    BalasPadam
  4. Alahai comel nya arnab.. mmg sedih klu terlepas & hilang.. kesian.. sure teringat2 yg x tahan tu.. :(

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)