my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Mereka ke tanah suci, Sweety pula kembali

Alhamdulillah, abang ipar kakpb dah berlepas ke tanah suci malam tadi. Kakpb hanya dapat melihat gambar2 yang anak saudara kongsikan di instagram dan weChat sahaja. Nak buat macam mana, kita jauh diseberang. Nak balik.....anak bujang kakpb pula banyak program. Ada UPKK, berkawat, masuk baca sajak dan lain-lain lagi. Dua minggu akan datang nak exam sekolah agama. Cikgu fahmi suruh balik kakpb kesian pula nak tinggal anak.

Takpelah dapat tengok gambar pun jadilah. Mudah2an mereka dalam keadaan sihat walafiat untuk mengerjakan ibadah di sana. InsyaAllah, panjang umur kita dapat juga bertemu penghujung tahun ini.

Itu kisah orang pergi haji. Ni haa.....nak cerita pasal Sweety yang lepas keluar dari kandang semalam. Bukan main lagi dia ye!! Entah pukul berapa dia menggigit sangkar dia tu dan lari tinggalkan rumah.

Semalam kakpb balik dari KK dah waktu maghrib. Dalam hati asyik ingat dia je. Sampai depan gate, anak jiran sebelah bagitahu ada jumpa Sweety. Rupanya mereka (budak2 taman ni memang kenal Sweety) jumpa dia dalam parit/longkang besar. Nasib baik takde air dan kebetulan semalam tak hujan. Kalau tidak, sure dah hanyut kelaut. Dan nasib baik juga dia masuk parit, kalau tidak pasti dah kena ngap dengan anjing jalanan. Budak2 tu tangkap dia guna serkop rama-rama. Siap dimandikan pula. Alahai...baiknya jiran2 kakpb ni.

Terima kasih sangat kakpb pada mereka. Inilah bagusnya kalau kita berbaik-baik dengan jiran sekeliling. Apa2 berlaku mereka akan inform kita. Cuba kalau kita tak kenal jiran atau jenis yang tak peduli? Mesti mereka pun malas nak ambil tahu hal kita.



Sekarang Sweety diletakkan dalam sangkar besar. Sebelum ni kakpb asingkan dari anak dia yang dua ekor tu. Asyik nak menenggek atas anak dia, tu yang kakpb jauhkan. Cikgu fahmi kata, lantak dia la nak buat apa kat anak dia.....hehe....kita kesian, anak dia tu remaja lagi...hehe...faham2 je la.


3 ulasan:

  1. Alhamdulillah Sweety sudah kembali. Senangnya....
    Buat Sweety jangan nakal lagi ya. Jangan pergi tanpa ijin tau...

    BalasPadam
  2. Semoga ia kembali dan tidak akan pergi lagi ye...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)