my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Di mana mereka?

Ketika ini hati ku tertanya-tanya, dimana agaknya Umi yang ku kenali hampir dua tahun. Kali pertama jumpa di Johor Baru tahun lepas. Itulah pertama dan terakhir agaknya. Sihat ke dia? Harap Umi masih ingat pertemuan kita di mc donald dulu. Pada pandangan ku, umi seorang yang bijak, lembut, penyabar dan penyayang.

Kemana agaknya Umi, atau merajuk dengan kawan2? Masihkah umi simpan pemberian aku dulu? Walaupun kecil aje souvenir tu, ia sebagai tanda persahabatan kami. Harap satu hari nanti umi akan cuba menghubungi ku.


Mami Jarum, Kak Rose Jambu dan Anak Manja Gebeng............nama2 ni aku kenali ketika melayari satu forum melayu Singapura. Banyak kenangan manis ketika kami bertemu di rumah kak rose, Shah Alam. Dengan hidangan tengahari yang di sertai oleh suami masing2, dah tentu segala topik semasa keluar dari mulut mereka. Orang lelaki kalau jumpa, pastinya kisah tentang politik jadi pilihan utama. Kaum perempuan pula tak jauh dari kisah anak2, rumahtangga dan masak memasak.


Aku pula menjamu mereka dengan karipap dan kek coklat yang ku buat sendiri. Sambil makan, sambil berborak tak henti2. Anak Manja yang datang dari Singapore, boleh tahan juga celotehnya. Walau ini kali pertama kami jumpa, mesranya seolah dah bertahun kenal.


Apa kelebihan mereka ye? Seperti kak rose jambu, orangnya lemah lembut dan sopan santun. Sesuai dengan nickname dia tu............pemalu pun ada........Mami jarum pulak, mesti boleh agak bagaimana orangnya. Comel macam anak mami.......mulut becok.......kurus langsing dan kecil molek orangnya. Kalau di forum, slang penang dia tu pekat betul. Tapi yang kelakarnya masa jumpa tu, takde langsung slang utara. Dia cakap kl nih.......

Anak manja pula orang pertama aku kenal selama melayari internet. Matanya yang galak dan cantik paling aku suka tengok. Kali pertama kami berhubung melalui sms saje. Walau dia jauh di Singapore, sms sentiasa menjadi penghubung kami sehingga bertemu di rumah kak rose tahun lepas. Ada juga dia beli souvenir untuk ku. Hingga sekarang aku masih ingat kalau terlihat pemberian dia dalam almari.
Bila agaknya kita dapat jumpa lagi?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)