my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Jambatan Tamparuli dan Pantai Dalit

Tak sah kalau tak mandi di swimming pool, sampai naik legam kulit dia.


Tempohari tak sempat nak upload gambar2 di Pantai Dalit. Baru ni ada peluang. Sila la tatap....

Sejak di Sabah, Aziz dah pandai berenang.

Di sebelah sana swimming pool kelihatan pantai dalit yg cantik, bersih, sejuk mata memandang.


Rasa Ria Resort. Aziz pikul beg penuh dgn bajunya yg basah. Nak balik cepat, takut hujan. Susah jalan di tempat tak biasa ni...........





Pantai Dalit yg putih bersih tapi aku tak jejak lagi ke gigi air. Tak berkesempatan, mungkin satu hari nanti. Tapi sekarang ni aku dah kurang suka mandi pantai. Ntah la.......kenapa....kalau dulu, selagi matahari tak terbenam, selagi tu tak naik........



Gambar ni di snap oleh adik ipar ku. Jadi, aku upload je mana yg ada. Kalau aku yg ambik, confirm banyak sebab aku suka suasana begini. Sayangnya gambar aku takde di sini.





Dalam perjalanan pulang menghantar adik ipar, kami bercadang singgah di jambatan Tamparuli. Adik ipar ku kata, kalau hujan lebat, air pasti membanjiri jambatan ini. Risau juga ketika melalui jambatan sebab takde penghadang kiri dan kanannya. Kalau tergelincir?





Inilah jambatan gantung Tamparuli. Popular sungguh hingga ada lagu di ciptakan. Dengarnya jambatan ini hanya laluan untuk penduduk kampung seberang sana ke pekan di sebelah sini. Kecil je pekannya, berdekatan dengan masjid. Di situlah kedai, pasar dan masjid tempat adik ipar ku berbelanja dan sembahyang jumaat. Sabtu dan Ahad kami jemput dia ke KK, mungkin bosan di Tamparuli kerana susah nak dapat kelengkapan untuk mengajar.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)