my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...
Singgah di One Borneo, katanya pusat beli belah terbaru dan terbesar di Sabah.
Aziz dengan teman baru di Sabah, Hamizan (anak makcik). Dengan dialah Aziz rasa happy, merajuk, bertengkar, lepas tu baik semula. Bagaimanapun mereka berdua memang serasi.

Tanjung Aru kami jejaki di waktu orang bersesak-sesak di jalanraya untuk berkerja. Ada juga kami terpandang orang menjual durian.



Awal sampai ke Sabah, hati tertanya-tanya, di mana Tanjung Aru? Pagi (tak ingat hari apa) aku desak suami meronda ke pusat bandar. Lalu kami jumpa juga Tg Aru. Tapi tak secantik Karambunai. Kelihatan Pulau Manukan dari Tg Aru, kami akan sampai juga nanti kepulau tu.........insyaAllah....


Laut luas terbentang indah di depan mata, saujana mata memandang indahnya alam semesta. Ku rakam saat kami singgah sebentar merehatkan badan ketika badan letih asyik memerap di rumah.




Ramai pelancong bersantai menggelapkan kulit mereka agaknya. Lucunya, Aziz terpaksa tutup mata sepanjang jalan kepantai. Dia memang macam tu, kalau nampak orang pakai seksi, malu nak pandang. Haa.....jangan nanti dah besar, terbeliak pulak biji mata dia......







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)