my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Pantai Dalit

Hari minggu, kami ke pantai Dalit, ambil anak yg mengikut makcik suami kesana kerana ada seminar. 2 hari dia bermalam di hotel, asyik telephone aje, maklum la......tak pernah berjauhan dengan kami. Malam pertama menangis, minta di ambil. Tapi disebabkan tempat tu jauh dari KK, kami terpaksa memujuk di talian saje.

"Nanti ayah datang ambik hari minggu, ok, jangan nangis...." pesan suami di kejauhan pada anaknya.
"Ayah datang pepagi tau, pukul 8.00 pagi mesti sampai" Aziz pula merayu.

Sebenarnya rasa sayu juga bila anak tiada di sisi. Apa yang di lakukan, makan atau tidak, mandi, gosok gigi........biasanya aku yang atur. Bila dia takde, rasa macam nak pergi terbang bawa balik je.......agaknya itu la perasaan Aziz bila tak nampak kami depan mata dia. Lepas ni, aku tak benarkan dia jauh dari kami dua tiga hari.

Jauh juga perjalanan dari rumah ke Pantai Dalit. Rasa suasana seperti balik kampung pula dengan kiri kanan pokok bakau, perkampungan yang tak pernah kami lalui. Tiba juga di Rasa Ria Resort dengan petunjuk yg di beri oleh sepupu suami (masih belajar di UMS).

Ketika sampai, Aziz sedang seronok mandi di swimming pool. Rupanya dia dah pandai berenang. Jadi betul la selama ni dia bagitau ku yang dia dah pandai berenang. Ingatkan dia tipu........agaknya kerap pergi mandi manda di Sutera Harbour, tu yang dia pandai berenang.

Cantik juga pemandangan di pantai ni. Putih bersih pasirnya, tiada pencemaran lagi sebab terletak di kawasan yang sedikit terpencil. Bagaimana pun kami tidak lama di situ, hanya ambil beberapa keping gambar dan bergegas ke Tuaran. Kalau boleh taknak pulang lewat, takut hujan lebat di perjalanan sebab sekarang ni di KK kerap hujan.

Gambar akan datang.........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)