my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

kesibukan melanda!!

Salam semua............

Dua tiga hari kebelakangan ni sibuk betul menguruskan rumah sewa dan masuk barang dalam rumah kami yang baru di sewa.Usahkan baca paper, dengar berita di tv pun tak sempat. Masak apa lagi? Barang2 dapur ku memang ada bawa dari semenanjung tapi............gas pula takde.....huhu.....nasib baik ada dapur letrik kesayangan ku, 'Frico'.

Dirumah baru yang di sewa ni, hampir lengkap barangan asasnya seperti katil, almari (takde la baru, tapi ok la drp kosong je....), kipas pun ada, aircond di sediakan, dapur gas sekali, peti ais, meja makan dll. Alhamdulillah......dalam pada kami terdesak mencari rumah, ada pula kenalan makcik yang tolong carikan rumah yang sesuai dan selesa. Paling best ada swimming pool, Aziz la yang seronok sakan, dapat mandi tiap2 minggu.

Kebetulan kami dapat rumah, barang dalam kontena pun di hantar ke rumah. Punggah memunggah pun terjadi la..............tadi, baru settle kat depan dan ruang makan. Dalam bilik masih berserabut lagi, tak larat aku nak buat sekali gus. Mau seminggu baru siap semua. Aku dah tak sabar nak mula masak dan melakukan aktiviti di dapur, dah rindu sangat ni....

Masaalah di sini, aku masih tak tau lagi tempat yang sesuai untuk berbelanja barang2 basah seperti ikan, ayam, sayur dll. Kalau di semenanjung, aku biasa di Tesco, tapi di sini popular dengan 'Giant'. Santan pekat pun takde. Nak beli ayam di pasar pun rasa 'was-was' (sbb orang sabah ni rupa mereka seperti org cina, tu yg konfius sikit). Kedai2 jual ikan dan ayam di sini susah juga nak jumpa. Gerai goreng pisang, nasi lemak, kuih muih tu, usah cari le, memang tak adanya........

Pasar malam? huhu.....aku rindu nak ke pasar malam, tapi sampai hujung tahun nanti mungkin baru dapat pergi. Itu pun kalau balik KL, kalau tak..........jangan harap nak jumpa pasar malam macam di tempat kita. Aku rindu dengan roti john, burger otai, apam balik, kue teow goreng dan banyak lagi makanan kegemaran ku yang terpaksa ku lupakan untuk sementara waktu.

2 ulasan:

  1. salam kak..
    lama tak jengah sini..
    dah smpai sna akak ya..
    tak smpat jugak kita nak jmpa sblm akak ke sana..

    jaga diri baik2 ya..

    BalasPadam
  2. wkmslm...
    ye la...org bz, peminat ramai, mana nk jengok kita.....
    psl 'jumpa' ni, sape la akak ni org nk jumpa?

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)