my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Rinduuu..........

Kala ni aku rindu nak berbual berjam2 dgn kakak ku. Kami kalau jumpa, tak kering gusi dgn gelak dan bermacam2 cerita timbul. Drp kisah keluarga, adik beradik, kucing (paling aku suka), anak2 dia dan selalu jadi rujukan ku bab memasak.
Adik ipar yg 'paling' rajin. Orang kuat mak mertua ku ni. Hemm.....manis orangnya tanpa makeup. Pemurah.......bila shopping utk hari raya, semua dia borong. Sampaikan baju utk adik yg bujang pun dia belikan. Untung la siapa yg dapat kahwin dengan dia..............

Aku jarang dapat bergambar dengan mak. Kalau di ajak, pasti menolak, malas la......tak mandi lagi la.......selekeh la......kali ni dpt beberapa keping, jadi la sebagai kenangan dan tatapan ku di rantau orang.


Teringat juga dengan si comel Irfan. Mesti dah pandai berdiri teguh sebab masa aku pergi dulu, dia baru merangkak. Seronok tengok dia ketawa sambil gerak2kan hidung. Bab makan dan susu dia tak boleh tunggu lama. Lambat sikit..........nangis.....sbnrnya teringat juga anak2 buah yang lain tp takde gambar mereka pada ku. Kalau ada yg terbaca blog 'makngah' ni, jangan kecil hati........makngah ingat semua, cuma anak sedara tu ingat ke tidak dekat makcik dia ni, tak tau la............


Paling ku rindu, wajah mak ni. Setiap waktu solat aku tak pernah lupa mendoakan yang terbaik untuknya. Mudah2an mak sihat, jaga diri, jangan selalu tension pasal cucu2 mak tu. Mereka dah besar, boleh urus diri masing2. Mak tak payah peningkan kepala memikirkan masaalah anak2 dan cucu. Sekarang masa untuk mak merehatkan minda. Kalau dulu masa anak kecil2, mak susah hati takpe la. Tapi kini tanggung jawab mak dah lepas. Bagaimanapun, sebagai ibu, begitulah nalurinya, tak pernah sesaat tidak memikirkan hal anak hingga ke akhir hayatnya.
Hanya Allah yang dapat membalas jasa mu, ibu........




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)