my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Ke Tawau pula....

Kebetulan kami sampai ke Lahad Datu (rumah kakak tiri) dia cuti 4 hari sempena chinese new year. Jadi dia bercadang membawa kami ke Tawau, rumah anaknya sebab dah lama dia tak kesana. Tambahan pula anak dia baru saje di sahkan mengandung, kiranya cucu pertama kakak ku.
Besar juga rumah di sini, harga pun tidak semahal di semenanjung atau KK. Teringin juga satu hari nanti kami tinggal di kawasan Tawau atau Lahad Datu sebab di sini ramai yg beragama Islam dan tak susah mencari kedai makan yg halal.

Dalam perjalanan ke pasar Tawau bersama anak saudara ku (bujang lagi!!), kami singgah di tepi laut. Kedudukannya berdekatan dengan bandar dan banyak kapal berlabuh. Anak saudaraku pun tak ingat nama tempat ni sebab dia jarang melepak di sini dan ada sign board tapi aku susah nak ingat papan tanda di Sabah ni kerana sebutan yg agak pelik.....

Seronok juga lepak di sini.............



Terdapat banyak ikan masin yg berbagai jenis ikan. Kami hanya beli ikan masin keropok. Sedap!! biasanya aku tak makan ikan masin, tapi ikan ni aku suka sebab dia tak masin. Ikan bilis pun murah dan elok2 semua. Kami beli dalam sekilo aje. Udang kering, amplang, keropok belinjo pedas dan tak pedas......banyak lagi la......lain kali kami akan datang lagi. Mungkin beli lebih untuk di bawa pulang ke semenanjung.


Suasana di pasar besar Tawau....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)