my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Semakin tua...

Salam Sejahtera....

Syukur ke hadrat ilahi kerana melanjutkan usia ku sehingga kini aku bernafas, mampu menyedut udara nyaman di bumi Allah ini. Aku masih boleh menghidangkan juadah untuk mereka2 yang ku kasihi. Aku masih mampu melakukan apa yang aku sukai. Paling penting, aku masih boleh membebel kat anak dan suami ku tentang cawan bersepah atas meja lepas minum, kain baju berlonggok sana sini dan bla...bla..bla....hehe...

Alhamdulillah aku masih boleh menadah tangan memohon ampun kepada Dia yang Satu. Takkan ku lepaskan peluang ini untuk meminta segala yang terbaik untuk keluarga ku dan seluruh umat Islam amnya. Terlalu banyak yang aku minta, kadang kala terasa malu pula kerana sedikit sangat ibadat ku terhadapNya. Tapi....aku tahu, Dia maha pengasih lagi penyayang, maha pengampun dan maha mengetahui.

Ada yang ku minta, belum pernah tertunai. Mungkin ada hikmah disebaliknya dan aku sedar......tidak semua didunia ini akan kita perolehi. Dia lebih mengetahui segalanya. Aku redha dan pasrah....sering bermain di fikiran ku, inilah takdir namanya. Mungkin tiada yang memahami perasaan ku tapi.......hanya Dia yang tahu....Dia yang menentukan, mahu atau tidak, suka atau duka, hidup atau mati, sayang atau benci.....aku hanya mampu menadah tangan, memohon lindungi aku dari segala godaan syaitan......tabahkan hati menempuh dugaan hidup yang hanya pinjaman ini.

Berseloka pulak ye? Hari lahir aku ni, biasa2 je sambutannya, keluar makan malam dan lepak2 kat rumah. Dah semakin tua ni, malas nak seronok2 sangat cuma gembira kerana dipanjangkan usia dalam keadaan yang lebih baik dari mereka yang kurang bernasib baik di luar sana. Kemudian hari nanti, tak tau pula nasib ku bagaimana. Bila fikir hari tua, macam2 terbayang di fikiran. Ada tak orang sayang pada ku lagi? Ada tak anak yang akan pimpin ku jika keluar makan di restoran? Siapa yang akan membela ku ketika aku sakit? Entah la.......tak tercapai akal ku!!

Untuk kawan2 yang telah mengucapkan selamat hari lahir, terima kasih banyak2. Aku rasa tahun ni paling ramai wish kat aku di facebook. Kamulah teman2 ku ketika kesunyian dan aku sayang kamu semua!!!

2 ulasan:

  1. Salam ulang tahun ye...moga dimurahkan rezeki dan umur yang bermanfaat..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)