my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

TERATAI nan indah....


TERATAI BUNGA INDAH!!!

Setiap kali pergi jogging area pantai Tanjung Aru (bukan le jogging sangat, jalan2 dating dengan che abe je...) aku berdua selalu berhenti di sekitar kolam situ. Menatap bunga2 teratai yang kembang, putih melepak di tengah2 kolam. Cantiknya......tak jemu mata memandang. Nak di ambil tak tercapai tangan.......untungnya hidupan yang ada sekeliling teratai tu.

Bila sebut teratai, aku mesti teringat che abe aku tu. Suka sangat lagu Teratai nyanyian Pakcik Ramli Sarip, suara jantan yang serak2 basah. Dulu2 tak seserak sekarang suara dia. Tapi, serak2 pun pengikut dia dari budak2 sampai ke orang tua kan?


Dua minggu lepas kami tiga beranak sempat berkaraoke (seumur hidup aku, baru ni la aku gi masuk bilik karaoke pastu nyanyi pulak tu....) di sebuah shopping complex. Setengah jam RM10, mahal ye? Tempatnya selesa juga, boleh baring2 lagi. Dalam fikiran ku, agaknya macam ni la keadaan mereka2 yang kerja sebagai GRO atau kata lain yang lebih sopan 'teman tapi mesra'. Sambil nyanyi, ada minum2 dan buat 'kerja' lain sikit2. Jadi, kalau sesiapa yang nak benarkan suami masing2 pergi seronok2 berkaraoke dengan kawan2 sepejabat, aku rasa baik pastikan tempat tu sesuai untuk kita. Elok isteri ikut sama atau bawa anak-anak sekali.

Bukanlah aku kata tempat berkaraoke ni tak bagus. Bagus untuk famili dan kawan2 sekali sekala lepas tension kat pejabat atau surirumah yang penat melayan anak dan suami. Cuma dengan keadaannya yang berbilik, dikunci dari dalam, tutup lampu (pasti gelap kan?) Tapi kalau nak buat benda tak elok, tak semestinya masa berkaraoke je......cuma bayangkan kalau pasangan kekasih? tak ke haru jadinya....pasangan suami isteri ok la.....tapi kena pastikan bawa sijil nikah anda. Nanti tak pasal2 kena dakwa berkhalwat, dah pernah terjadi kes ni.

pilih lagu nak nyanyi, semua lagu rancak......walaupun ustaz, layan rock kapak che abe aku ni....

hehe....nak jugak tu nyanyi walaupun tak terikut wording kat skrin sebab lagu rock Spider....
bininya mana eh....hehe...kat belakang tabir je, nyanyi pun sekadar backup singer!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)