my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Cempedak goreng

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Masa cuti panjang hari tu, pb beli cempedak goreng tepi jalan. Nampak besar, manis, teringin beli lebih2 lagi anak memang suka sangat. Ingatkan sebiji 30 sen ke, bila ditanya........uuumak ai.....3 biji RM2. Ambek kau, dulu beli 5 biji RM2 boleh dapat. Kaya la orang jual tu. Dah la tepi jalan, ramai orang berhenti gerai dia.

Baru ni, pb beli kat pasar KK sebiji cempedak RM4 (bukan seulas ye). Petang tadi pb goreng semua, dapat lebih dari 15 ulas isinya. Puas hati makan. Lepas ni ingat nak beli lagi. Agaknya tengah musim kot.


5 ulasan:

  1. sungguhlah kak, kalau beli tepi jalan tu bape ketul sangatlah kan. makan pun tak kenyang.

    izan pun dapat rezki baru ni bila jiran sebelah bagi sebiji besar punya. kalau timbang lebih 5 kg rasanya. isinya oren, elok sangat takde sikitpun yg buruk.

    bila grg tu makanlah sampai puas. siap kaklong bawa balik lagi...

    BalasPadam
  2. waa sedapnya..lama x makan cempedak goreng...

    BalasPadam
  3. @Izan Ishak:
    5 kg? Amboi.....muak nk mengabiskan tu...

    BalasPadam
  4. tak aci..kite beli 4 ketui dua ringgit....

    hehehe

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)