my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Nak jadi Chef?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman."




"Ibu setuju tak Aziz jadi Chef bila besar nanti?"

Tanpa menjawab setuju atau tidak, "nak jadi Chef, kena rajin kat dapur, masalahnya rajin ke?"

"Ada orang tu, pekebun boleh jadi Chef"

"Masaalahnya, rajin ke??"

Nak jadi apa pun, akademik mesti diutamakan. Pemain bola, angkasawan, chef atau apa saja jawatan mestilah ada usaha untuk mencapainya. Tiada usaha, tiada kejayaan. Kejayaan tidak akan datang bergolek, kita yang perlu mencarinya. Harap anak ibu faham.

20 ulasan:

  1. BETULLL::

    Kejayaan takkan datang bergolekk=))

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum Zana..Penangan Masterchef la kan!! Saya suka kalau ada anak yng berminat bidang chef ni. Selain dari gaji yg lumayan, dpt menambah produk halal air tgn org Islam, rezeki pun halal. Di universiti pun banyak offer seni kulinari pd yg berminat..

    BalasPadam
  3. ikutkan.. saya mmg nk memasak. nk jd pandai masak..
    tp knp setiap kali belajar. lepas tu lupa... mgkin sbb belajar tidak dr hati.. huhuhu

    BalasPadam
  4. boleh jadi popular sekarang ni kalau jadi chef..

    BalasPadam
  5. Kejayaan atas dasar usaha sendiri amat sukar dicari tetapi nikmat yg sukar dibayangkan jugak..

    BalasPadam
  6. Oh, bhy oh anak berfikiran mcm tu. Thx kak. Sy akan gunapakai jawapan akak tu pd Aydin t! Hiks~

    BalasPadam
  7. anak saya no 2 ada tanda2 nak jadi chef,wlpun lelaki saya x kisah,janji dia suka,....

    BalasPadam
  8. @AZLINA:
    Wslm ina, budak2 ni cita2 ikut trend, tu yg buat x paham je, bukan tak sokong.

    BalasPadam
  9. @Alieza Dayasari:
    Ye la lieza, kena masak dr hati, baru sedap...

    BalasPadam
  10. @ainnoraini:
    Tengok jg chef yg bagaimana boleh popular kan? Kreatif, ada daya penarik...

    BalasPadam
  11. As'salam kak Zana

    Memang betul tu, setiap impian kena ada usaha. Tanpa usaha maka semuanya adalah sia2. dimana ada kemahuan pasti disitu ada jalannya.

    BalasPadam
  12. semoga aziz berjaya jd chef berjaya...hehe...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)