my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Pantai pun berubah

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Khamis sudaaa......cepatnya masa berlalu. Dah lama pb tak jalan2 waktu pagi terutama jogging dan jalan2 tepi pantai. Hari ni hubby offer (tapi pb tengok muka macam paksa je), jom pi pantai.......hati berat nak pergi sebab malas nak bersiap. Bagaimanapun, ikutkan jugak la.

Sembang kami suami isteri hari ni banyak berkisar tentang anak bujang kami. Susahnya nak terapkan sikap berdisiplin kat dia tu. Tahun ni dah masuk 10 tahun, masih tak banyak perubahan dari tahun lepas. Nampaknya pb akan guna cara orang dulu2 kot.



Jeng....jeng...jeng......ROTAN!!



Budak2 mesti ngeri kalau tunjuk rotan kan? Bukanlah nak rotan sampai berbilai, tak patut dan tak sesuai. Tambah pula dia dah meningkat remaja (remaja ke?) Rotan akan digunakan ketika dia tak bergerak bila disuruh sembahyang. Bisanya rotan dalam rumah kami ni hancur sebab dihempas kelantai untuk menggertak dan menjolok kipas aircon dari dalam bilik......(dari dulu tak repair lagi)

Cubit-cubitan......dah lama tak diguna pakai, macam tak jadi apa pada dia. Anak pb bukannya degil sangat, cuma dia kurang berdisiplin, mudah lupa dan suka ambil mudah sesuatu perkara. Pagi ni kena sound dengan ayahnya sebab tak check jadual dari malam dan tak tulis nama pada buku tulis. Menangis teresak2 macam dipukul teruk sangat. Malu sebab mata merah, dia taknak naik bas, ayah jugak yang kena hantar. Marah2 pun, tak sampai hati kalau anak minta hantar kesekolah. Nasib baik dah dekat.





 Apa kena mengena entry diatas dengan gambar pantai? Pagi tadi pb lihat air laut jauh ke sana, tak macam biasa. Setiap hari pasti berubah. Harapnya anak pb pun begitu juga.



 Pasirnya kadang kala putih, kadang kala kuning. Kadang kala halus, kadang kala kasar berbatu. Kadang kala bersih dan lebih banyak kotornya.......begitu juga dengan manusia seperti kita ni, menghadapi pelbagai dugaan.


Dulu, SugarBuns ni tak ada disini, sekarang tersergam didepan pantai. Keadaan berubah mengikut peredaran zaman, semakin lama semakin bertambah kemudahan yang disediakan.





nota pb: anak2 sekarang manja bebenor!
entry ni ditulis pagi tadi tapi petang baru dapat publish,
punya la sibuk si ibu.......(sibuk belajar buat apam beras)









6 ulasan:

  1. nak mengajar anak ni byk caranya... ikut kesesuaian kita... anak2 kecil mudah tuk diajar.. klu yg dah besar panjang mesti kena sabar byk kan...hehe..
    saya belum ada pengalaman ajar anak remaja lagi...moga dipermudahkan nanti...aminnn..

    BalasPadam
  2. Kak, itulah kasih sayang ibubapa. Marahkan anak tp takkan sampai hati biarkan anak mcm tu je...

    BalasPadam
  3. @Pok Amai-Amai:
    Kasih syg ibubapa sampai ke akhir hayat.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)