my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Sekolah baru vs sekolah lama

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Malam khamis, ayah dia bawa kekedai buku, katanya cikgu nak denda kalau tak bawa esoknya. Anak pb memang pantang denda2 ni, ibu dan ayah pula kena bebel kalau yang dia nak tak disediakan.

Lalu je kawasan sekolah lama dia, mata mula berair. Pasti dia terkenang kawan-kawan lama dia. Pb dan ayah dia faham perasaan anak, baru pindah sekolah mestilah teringat-ingat kawan baik dia yang dah 3 tahun bersama. Bergaduh, gurau senda masih kekal dihati agaknya.

Katanya, sekali sekala boleh tak ayah bawa Aziz pergi jumpa kawan-kawan sekolah lama? Sedihnya........takpe la, lambat laun akan dapat juga kawan yang baik disekolah baru ni. Apa yang penting, cari ilmu sebaik mungkin dan bergaul dengan kawan2 yang tidak merosakkan kita.

Walau pun dia sedih meninggalkan sekolah lama namun pb lihat dia seronok mulakan sekolah agama semalam. Apa tak seronoknya, boleh pergi dengan basikal, ramai2 pula tu. Harap2 bukan untuk permulaan sekolah je........




Budak hensem mesti dapat ramai kawan kan? hehe......ibu perasan......

5 ulasan:

  1. Alah, dik...jgnlah sedih k? Mane tau skola bru nie dpt kwn yg lg best ke?

    BalasPadam
  2. jgn sedih tau...nnt dapat kawan baru dan cikgu baru...tentu seronok...hehe

    BalasPadam
  3. salam kak zana....anak liza yg sulung pun cmtu jugak, kalau apa yg cikgu suruh bawa, kita kena beli jugak, kalau idak xmo g sekolah, tkt cikgu marah.....ekekekeke

    BalasPadam
  4. budak encem mesti ramai awek terpikat..hehehe

    BalasPadam
  5. memang hencem pun anak bujang akak ni.semoga berjaya dunia akhirat..amin:)

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)