my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Banana Crumb Muffins

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Minggu pertama ditahun 2012 hampir berlalu. Bagi yang belum selesai urusan sekolah anak, minggu ni boleh la uruskannya. Pb pun nak cari baju melayu anak dan serba sedikit benda2 lain.

Taknak bebel panjang, bukan ada yang kisah pun. Lain la kalau cerita hot macam Nur Amalina tu, semua nak ambil tau.

Kali ni pb nak tayang muffin yang pb buat hari Ahad lepas. Rupa tak cantik tapi rasa memang tak cukup makan satu. Tak cukup satu tu, pb ler.......





Resipi diambil dari sini dan pb tolong copy paste je. Pb punya crumb tu tak berapa nak jadi, mungkin sebab gelojoh nak cepat buatnya. Bagaimana pun tidak mengecewakan sebab rasanya memang sedaplah, tambah pula pb pandai2 lebihkan pisang. Pb guna pisang emas.

Banana Crumb Muffins
sumber: allrecipes.com


Ingredients

  • 1 1/2 cups all-purpose flour
  • 1 teaspoon baking soda
  • 1 teaspoon baking powder
  • 1/2 teaspoon salt
  • 3 bananas, mashed
  • 3/4 cup white sugar
  • 1 egg, lightly beaten
  • 1/3 cup butter, melted
  • 1/3 cup packed brown sugar
  • 2 tablespoons all-purpose flour
  • 1/8 teaspoon ground cinnamon
  • 1 tablespoon butter

Directions

  1. Preheat oven to 375 degrees F (190 degrees C). Lightly grease 10 muffin cups, or line with muffin papers.
  2. In a large bowl, mix together 1 1/2 cups flour, baking soda, baking powder and salt. In another bowl, beat together bananas, sugar, egg and melted butter. Stir the banana mixture into the flour mixture just until moistened. Spoon batter into prepared muffin cups.
  3. In a small bowl, mix together brown sugar, 2 tablespoons flour and cinnamon. Cut in 1 tablespoon butter until mixture resembles coarse cornmeal. Sprinkle topping over muffins.
  4. Bake in preheated oven for 18 to 20 minutes, until a toothpick inserted into center of a muffin comes out clean.



2 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)