my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Durian Sipitang si bubur kacang

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDA,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi...... baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Apa aktiviti korang di hari minggu? Shopping, biasa la tu..........ngabiskan saki baki duit, ye tak? Bulan ni gaji awal kan? Seronok tu, seronok le tapi nak tunggu hujung bulan depan, parah jugak.

Pagi ni pb pergi Gaya Street, tengok2 je, balik kekereta tetiba kiri kanan jimbit buah limau bali dan jambu madu. Hajat nak cari durian tapi macam mahal je. Kat sini harga pelancong.

Balik rumah, hati teringat2 nak makan bubur kacang letak durian. Pergi pulak pasar tamu. Wah...ada orang jual kat lori la, ramai yang kerumun. Katanya durian Sipitang. Pb tak pernah lagi makan durian ni. Kami beli selonggok ada 6 biji, RM20. Sampai je kat rumah, terus kopek, huhu......sedaaaap sangat! Dua biji makan macam tu je, sebiji lagi buat bubur kacang. Bagi jiran sebelah semangkok. 3 biji lagi simpan dulu, ingat nak buat cekodok durian, asyik tengok kat blog orang je, mana boleh tahan?


Ok la setakat kami berdua, anak pb tak berapa suka dengan durian. Makan pun sebab dipaksa.

 Isi putih, manis rasanya. Ni pb buat bubur kacang separuh.

 Anak pb pelik kalau durian warna putih isinya. Bagi dia isi durian semua kuning........hehe....jangan otak kuning sudah ler!

Tadaaaa.....bubur kacang seperiok dah masak, jemputlah datang kerumah pb.


nota pb: durian ni katanya durian Sipitang, jangan ada yang pertikaikan ye!

8 ulasan:

  1. Wahh... Best buah durian tu...suka mkn mcm tu jer... Kalau buat bubur suami mmg suka sangat makan...

    BalasPadam
  2. N sekali sekala je dapat Ain.i

    BalasPadam
  3. wah.. akak!

    bagi la resepi..

    mesti org tercari2...

    macam sedap je!

    BalasPadam
  4. durian plus bubur kacang tidak pernah tidak menyelerakan...:)

    BalasPadam
  5. sedap durian.. bestnyer kalau dpt makan bubur durian..... kalau arwah mama liza ada... nk mkan apa pun dpt... skrg ni... hmmmm.....

    BalasPadam
  6. @shahjiehan:
    Alah, org lain buat lg best.......berlambak resipi kt internet.

    BalasPadam
  7. @Rtp Farra Arisha:
    Iye, bagi yg suka durian. Bg yg x suka, mmg tak la....

    BalasPadam
  8. @Alieza Dayasari:
    InsyaAllah, mungkin nnti dpt mertua yg masak utk liza.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)