my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Personaliti bulan October

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Dah hari selasa.......cepatnya masa berlalu.....di KK setiap hari mendong. Badan pun rasa lemau, lama tak jogging atau jalan tepi pantai.

Hari ni aku nak copy paste artikel tentang "Mengenali personaliti diri sendiri" oleh Dr Fazilah Kamsah. Teringat masa aku pergi mengundi beberapa tahun lepas, kami sama2 beratur dalam satu barisan. Orangnya kecil, comel dan senantiasa ceria. Kalau tak silap masa kursus kahwin dulu, aku dan suami pernah ajukan satu soalan tentang masalah kami dengan dia. Masa majlis kahwin aku atau adik kalau tak salah dia ada datang juga.

OKTOBER (aku ambil bulan kelahiran ku je....)

* Suka berbual. > aku memang suka berbual tapi dengan orang yang aku rasa sesuai dan selesa mengikut topik perbualan, bukan hal2 keburukkan orang ye!! aku suka sembang dgn adik beradik...

* Suka orang yang sayang padanya. > semua orang suka di sayangi, ada ke suka di benci?

* Suka ambil jln tengah. > kerana jalan itu lebih baik utk menjaga hati semua pihak

* Sangat menawan & sopan santun. > errr.....rasanya takde la menawan sangat pd kacamata ku tp mungkin pada suami ku.....hehe.....sopan santun tu wajib la kan? nak2 depan orang tua...

* Kecantikan luar & dalam. > yang ni aku tak dapat nilaikan sendiri, yang pasti aku tak irihati kat orang lain dalam semua hal

* Tidak pandai berbohong & berpura-pura. > memang sukar nak berbohong/berpura2 kerana perasaan bersalah pasti wujud

* Mudah rasa simpati, baik dan mementingkan kawan. > haha....yang ni aku suka, kalau baik dengan kawan......sayang dia teramat sangat hingga timbul rasa cemburu..

* Sentiasa berkawan. > aku? tak jugak la sekarang ni......cuma kalau baru kenal biasanya aku akan sering berhubung agar tidak terputus.

* Hatinya mudah terusik tetapi merajuknya tak lama. > ini paling benar dalam diri aku, sensitif beberapa minit, merajuk kejap.....lepas tu ok balik.

* Cepat marah. > hemmm......betul jugak tu, macam mana eh?

* Macam pentingkan diri sendiri. > kadangkala, asyik nak pentingkan orang lain apahal pulak....

* Tidak menolong orang kecuali diminta. > kalau aku fikir2 balik, rasanya aku tolong orang tak tunggu orang minta, mungkin ada sesekali.

* Suka melihat dari perspektifnya sendiri. > hanya pandangan ku, apa salahnya?

* Tidak suka terima pandangan orang lain. > mula2 memang susah tapi aku terima dalam diam....hehe...ego kot.

* Emosi yang mudah terusik. > teramat mudah....

* Suka berangan & pandai bercakap. > berangan seratus peratus betol tapi pandai bercakap tu.....tidak!! aku pendiam..

* Emosi yang kelam kabut. > oh...memang benar, nak2 masa bawa kereta...

* Daya firasat yang sangat kuat (terutamanya perempuan). > aku rasa ramai perempuan macam ni.

* Suka melancong, bidang sastera & seni. > yesss.....suka sangat melancong tapi bidang sastera aku dah tak minat sekarang ni, masa remaja dulu memang aku suka........

* Pengasih, penyayang & lemah lembut. > serius....masa bujang aku memang dikatakan lemah lembut tapi sejak berkahwin ntah kenapa berubah. agaknya disebabkan perubahan dalam hidup?

* Romantik dalam percintaan. > huh! aku tak romantik langsung, kalau jalan berdua naik rimas pimpin tangan...

* Mudah terusik hati & cemburu. > biasa la, perempuan...

* Ambil berat tentang orang lain. > untuk perkara tertentu saja

* Suka kegiatan luar. > sebenarnya tak berapa sangat tapi suka aktiviti spt camping dll.

* Orang yang adil. > semua surirumah kena adil, kalau tak.......mana yg ramai anak mesti kelam kabut.

* Boros & mudah dipengaruhi persekitaran. > sebenarnya suka menyimpan untuk masa depan tapi bila masa shopping, memang gila2 punya shopping..

* Mudah patah semangat > kita hanya manusia biasa, yang punya kekurangan......walau patah, pasti akan tumbuh kembali.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)