my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Udang goreng nestum

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Pagi tadi aku melawat blog kawan2 dan ternampak resepi udang goreng nestum (kalau tak silap) kat rumah siapa tak ingat pula. Maklum la, pepagi ni otak terawang2 lagi......

Aku tak salin pun resepi tu, cuma baca sekali imbas. Pagi tadi sarapan roti goreng salut tepung, ada lebih tepungnya, aku salutkan udang pula.

 Maaf ye, gambar kurang menarik, sejak kamera kita tu buat hal, mengharap pada hp je......

Resepinya biasa2 je......

Lebih kurang 1 cawan tepung gandum, 1 sudu tepung jagung, sedikit garam, sedikit butter/planta dan bancuh dengan air. Udang perap dgn limau (hilangkan bau) Bila dah salut tepung, golekkan atas bijirin nestum. Kemudian goreng dalam minyak panas. Jangan lama sebab nestum mudah garing.

Siap, boleh makan dengan nasi atau cicah dengan sos! sedap....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)