my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Piknik yg menjimatkan kos!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Cuti panjang kali ni kami tak dapat kemana2, fulus tak mencukupi nampaknya. Tapi takpe, aku tak kisah sebab keliling KK ni banyak pantai, belakang rumah pun ada (kalau nak sangat mandi air masin sampai menggelupas kulit pun boleh!)

Plan mengejut ni memang tak sempat nak buat apa2. Main tangkap muat semuanya. Ambil towel, beg sandang, t-shirt dan air mineral. Singgah kat kedai jeruk, beli jambu, nenas dan corn cup serta air tin. Dah cukup. Tikar pun tak bawa padahal dah letak atas meja. Takpe, dok atas pasir atau batu je.......

Sampai sana, anak aku terus terjun laut. Suka sangat dia tu.......tapi ibu ayah tengok je dari jauh sebab tak bawa baju lebih. Aku pun tak teringin nak mandi kat sini. Sejak tinggal Sabah ni, aku belum jejak lagi air laut kat sini (Tanjung Aru ni je, tempat lain tak boleh tahan tengok)

Sambil makan sambil sembang, sape lagi aku nak ajak sembang kalau bukan che abe aku tu. Nasib baik la dia bukan jenis pendiam. Ada je topik nak cerita. Dari kisah kat paper, politik, parti, hal2 pendidikan......aku la tempat dia lepas ketidakpuasan hati.

tengah belek jambu batu dgn nenas, makan sambil diri je.....hehe...tak sopan betul...

dapat mandi satu jam pun jadilah, kesian dia sorang2 takde teman.......kalau ada pakcik2 belah ayah dia, ok gak.....

Pukul 5.30 ptg kami siap2 nak balik. Tandas awam kat sini cekik darah, tersergam indah tapi tak boleh guna. Apa masalah agaknya? Takde air kot? Selama 2 tahun aku tinggal sini dan kerap datang 2nd beach ni, tandas tak pernah buka. Kesian orang yang datang jauh2 nak buang air ke.......memang kena turun ke laut la nampaknya.

Ingat, esok nak datang lagi ke sini. Tak dapat bawa anak jalan cuti2 ni, dapat mandi laut pun dah suka dia tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)