my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Lebih baik takde kawan

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

 Pernah merajuk dengan teman baik atau kawan sendiri yang susah senang bersama? Sakitnya hati melebihi dari orang yang putus cinta pb rasa. Dah la nak talipon pun susah, manjang takde kredit. Sibuk satu hal, macam la anak berderet-deret, tu belum kahwin lagi.

Sebagai kawan baik dan orang yang lebih tua dari kawan tadi, pastilah pb banyak beralah walaupun sikap dia kerap buat kita naik darah. Mungkin dia tak sedar atau buat-buat tak sedar. Ego la tu......tak boleh terima teguran orang.

Kali ni nak diamkan diri je. Apa tindakan dia agaknya? Ah....dia peduli apa, kawan dia keliling pinggang. Orang peramah mesti ramai yang suka, kan? Kita ni cuma tempat dia mengadu sakit, mengadu susah, mengadu masalah tempat kerja. Dan telinga kami ni setia mendengar masalah dia, tak pernah jemu........simpati pun ada......tapi mungkin itu dulu. Sekarang........ tidak lagi, tolonglah cari orang lain.



nota pb: takde kena mengena dgn teman blog,
saja nak mengadu kat sini........

10 ulasan:

  1. salam zana....lbh baik jauhkan diri dr org2 cmni kan...hati pun xsakit..

    BalasPadam
  2. kite selalu jadi tempat 'buangan'. orang kawan kejap2 je. pastu bila dia dh jumpa kawan yang lagi best, dia tinggalkan kite...bile dia dh gaduh ngn kawan2 tu, baru dia dtg cari kite balik...memang tempat buangan la...sedih betol...

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  4. @Liza:
    wslm Liza, jauh pun kekadang bila dia dtg, tak sampai hati nak tolak....biarlah org buat kita asalkan kita tidak.

    BalasPadam
  5. @nuwairani ismail:
    kena bnyk sabar tu....kalau boleh kasi hint skit supaya dia sedar. mcm akak ni tak selalu depan mata...

    BalasPadam
  6. banyak-banyak bersabar..kawan alam maya lagi memahami kan...

    terima kasih dtg ke blog mamaema. salam kenalan

    BalasPadam
  7. dulu penah ada kawan baik tapi sekarang dah tak baik sb seorang lelaki..hehehe..meh kwn ngan kiter :)

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)