my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Roti Telur Bersosej

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Hari-hari kita pening kepala fikir nak sarapan apa kan? Kalau setiap pagi pekena makanan yang agak berat, kekadang bosan juga. Terutama anak-anak ni, bukan suka sangat pagi-pagi makan nasi atau mee goreng. Biasanya kalau anak kesekolah, pb dan hubby sarapan diluar je, samada dengan kuih muih atau mihun goreng.

Pagi tadi anak pb ponteng sekolah, biasalah bila penghujung tahun je takde aktiviti yang menarik. Cikgu pula sibuk dengan urusan peperiksaan yang baru selesai. Buku teks pula dah dipulangkan. Melangut la bebudak tu kalau takde cikgu masuk. Anak pb ni bukan suka sangat kalau takde aktiviti......(iye la tu, ntah2 dia yg terlebih suka)

Pagi ni pb buat sarapan simple untuk dia. Rasanya ibu2 kat luar sana pun biasa buat macam ni......roti telur yang di letakkan sosej di atasnya.


4 keping roti
2 batang sosej
2 biji telor
sedikit easy cheese untuk sapuan
serbuk lada hitam
garam
sedikit planta untuk sapu kat roti

Buangkan tepi roti yang biasanya budak2 tak suka.
Sapukan planta pada roti (sebelah je) dan bakar atas kuali leper.
Angkat roti tadi.
Potong sosej mengikut suka dan masukkan dalam telor yang dipecah bersama serbuk lada hitam, garam.
Kacau rata dan tuangkan sedikit (agak2 cukup utk sekeping roti) atas kuali.
Tekapkan roti yang telah disapu dengan cheese keatas telor tadi.(bahgian yang tidak disapu planta)
Angkat setelah masak.
Kalau anak2 boleh makan bawang atau sayur, lebih sedap tapi anak pb tak makan, jadinya kosong je roti tu.


nota pb: tak sempat jln2 blog kwn hari ni....maaf sgt!!

4 ulasan:

  1. boleh pulak tetibe rasa lapar tengok menu mcm ni. hahah! kadang2 nak juga makan menu simple2 macam ni.

    BalasPadam
  2. haha...lapar ek? pegi dapur, tunggu apa lagi? masak ler...hehe..

    BalasPadam
  3. sodapnya roti ni zana....adalagi tak? hihihi

    BalasPadam
  4. entah la Liza, akak tak rasa pun.....kalau ada sosej mmg akak tak berapa sgt nak makan.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)