my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Usia bukan pengukur kematangan/kemahiran

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Betul ke tajuk tu dengan apa yang pb maksudkan ni?


Walau pb ni dah berusia (taknak cakap dah tua...hehe..) ada banyak benda yang pb masih tidak mahir atau pandai memilih sesuatu. Contohnya kalau nak beli keledek, ubi kayu, ikan dan banyak lagi, memang pb fail soal ni.

Setiap kali beli keledek, pb akan perhatikan kulitnya cantik atau tidak. Bagaimanapun tetap juga terkena yang busuk, nampak macam dah layu selepas di kupas. Ubi kayu lagi tak reti memilihnya. Masa nak beli tu, punyalah lama memilih, sudahnya kena yang dah masuk angin la.......banyak serat la.....sampaikan jadi tak berani nak beli.

Kekadang pb frust juga dengan diri sendiri. Kenapa pb tidak pandai memilih seperti kakak? Takkan masih belum matang, kan? Dalam hal lain juga begitu seperti memilih kain untuk dibuat baju. Mungkin sebab dari remaja hingga dewasa, emak yang selalu pilihkan. Bila dah kahwin, suami pula yang pilihkan.

Mungkin juga kerana sikap pb yang suka minta pendapat dari orang lain atau pb yang tak tetap pendirian. Rasanya ramai diluar sana mengalami seperti pb.

3 ulasan:

  1. salam zana...liza pun act xberapa pandai nk pilih ubi kayu...selalu hubby jer yg pilih...hihihhi

    BalasPadam
  2. salam, anda ditag http://ratuzuleyqha.blogspot.com/2011/11/giveaway-7-days.html (:

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)