my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Penyebab sakit kaki

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Semalam pb pergi urut kaki, awalnya nak urut pagi tapi makcik tu pulak demam katanya. Tangguh belah petang lepas hubby balik sekolah. Dia balik dengan muka mencuka, ada hal tak puas hati pasal gaji la tu. Pb pun malas nak menambahkan beban sakit hati dia, layan je bebelan dia masa dalam kereta. Kesian kat hubby, dah la penat, bini tak masak pulak tu.......seharian duduk di kerusi urut (bukan mengurut, kerusi ni selesa untuk orang sakit). Anak pb balik sekolah pun tak dapat bukakan pintu, main campak je kunci rumah, suruh dia buka sendiri.

Makcik tukang urut tu kata, kenapa pergi jogging? kan dah sakit balik. Ni la asalnya pb sakit kaki. Sehari sebelum tu pb jogging, takde la lari kuat sangat. Lari-lari anak je.........biasalah...umur makin meningkat ni bukan boleh lasak sangat. Macam mana nak panjat gunung Kinabalu ni? Takde harapan la nampaknya.

Makcik tu pesan, jangan makan ayam terlalu banyak, jangan makan udang dan sotong kerana tak bagus untuk kesihatan. Pb tengok dia dah 60 tahun tapi masih berseri lagi.........dia amalkan jamu tu.....orang kita ni susah sikit nak makan jamu, betul tak?

Hari raya haji semakin hampir, mesti ramai dah plan balik kampung kan? Sebab kena hari Ahad dan Isnin masih cuti. Terasa sunyi dan bosan beraya di sini. Kalau kat sana, dekat dengan keluarga boleh juga merasa juadah adik beradik. Ini tak, sendiri buat, sendiri makan. Semakin lama tarikh hari raya semakin awal. Lama kelamaan, raya puasa nanti entah2 pb kat Sabah juga......huwaaaaa....nak nangis....

3 ulasan:

  1. Kak,

    Betul kak. Badan kita makin lama tak mampu nak menampung bdn kita. Tulang kita dha tak kuat. Agpun kak, jalan kaki lagi baik khasiat die dr jogging. Huhuhuhu!

    BalasPadam
  2. yang sotong, udang, ayam yang takleh makan semua tu la yang kite selalu duk makan...hadoi....patutla asik sakit kaki je kat sini...sebenarnye mende2 tu la menyumbang kepada penyakit gout... harap2 sehat la ye kak...

    BalasPadam
  3. lagi info tentang sakit kaki di SIHAT SELALU - Punca Sakit Kaki

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)