my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Rasa macam dalam filem je....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Kali ni kita orang balik Kelantan naik keretapi yang berkatil. Saja ambil katil supaya dapat luruskan badan yang lengoh2 lepas kenduri dan balik jb hari tu. Balik jb sehari je untuk tengok atok nenek. Jadi, takde la meronda bersukaria bagai. Cumla sempat ke Angsana cari mi rebus yang katanya sedap. Tapi pb rasa lebih sedap dulu2 punya.

Balik cerita naik keretapi tadi, sepanjang perjalanan cuaca elok je. Hubby dan anak tidur tak ingat dunia, siap dengar suara dengkor dia lagi. Malu juga rasanya..........pb psst...psst...dari katil sebelah, haram tak dengar. Sudahnya terpaksa bangun kejutkan dia. Rasa macam tidur kat rumah la tu......

Sebelum naik, pb belum makan jadi lepak kantin sambil makan maggi. Harga tak berbaloi, sepinggan maggi RM5, teh o secawan RM2. Semuanya mahal tapi boleh la untuk pelepas kelaparan.

Sambil2 tu kami layan lagu dari handphone dan internet. Waktu malam begitu rasa seperti dalam filem hindustan pula bila dengar rel keretapi tak henti sepanjang malam. Kalau nak ke tandas, terhoyong hayang, macam orang mabuk je....tangan pb tersepit pintu tandas bila nak keluar disebabkan tak kuat pegangan tu.

6 ulasan:

  1. Seronoknya nek ketapi kak! Teringin gila nak nek ketapi yg ade katil mcm tu. Sonoknya!

    BalasPadam
  2. Hehe....balik kl naik lg nanti, best.....

    BalasPadam
  3. zana..
    teringin pulak nak naik keteapi tu. tapi nk kemana ekk.seumur hidup akk,baru sekali aje akk naik ketapi..tahun 80an..

    BalasPadam
  4. Kakrose jln2 kelantan apa salahnya, bnyk tempat boleh melawat.

    BalasPadam
  5. zana...lama juga tak naik keretapi ni...duk cadang cadang thn depan nak naik keretapi gi spore...he he...
    klik2 nuffnang utk zana....support kawan2...yukk...

    BalasPadam
  6. Thanks eni, kita pun dah klik utk eni juga.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)