my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Kecewa....

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Dua minggu sebelum sukan, anak pb hari2 ada latihan kat sekolah dia. Balik je, terbongkang atas kerusi, letih sangat agaknya walaupun acara yang masuk cuma lompat jauh dan lari berganti. Lompat tinggi tak melepasi had yang sepatutnya. Maklumlah, tahun 1 nak lawan dengan budak besar, walaupun dia tinggi, mungkin tak matang lagi bagaimana mengatasi halangan tu.

Semalam ada sukan sekolah dia, buat kat stadium untuk kelas 4 hingga 6. Sepatutnya anak pb tak perlu datang tapi katanya cikgu sukan dia suruh datang. Bangun pagi2, bersemangat dia nak beraksi kat stadium. Sarapan pun tapau dari mcD je.

Sampai sana pb perhatikan, dia menanti penuh harapan cikgu dia panggil. Lepas satu acara, satu acara lagi, takde juga announce nama dia kat padang.  Nampak dia dah buka kasut, macam dah bersedia nak lari.

Tiba2 tanpa sedar dia dah datang ketempat kami duduk, masa tu pb sibuk tengok twitter. Sambil lap air mata, kenapa? Cikgu suruh balik, katanya tahun depan la masuk acara. Huh......kalau tahun depan, tak payah.....dia dah pindah sekolah.

Apa yang buat dia frust, cikgu sukan tu memberi harapan dengan menyuruh dia datang juga ke stadium seolah2 dia terpilih. Dah la takde surat, ambil budak2 pun main cekup je agaknya. Tak sistematik langsung. Anak pb kata, ada yang cikgu pilih bukan sebab dia kuat tapi sebab cikgu suka budak tu, cantik! apa-apa je la cikgu ni........

Kami nasihatkan anak, takpelah kalau tak terpilih. Fokus pada peperiksaan akhir tahun pula lepas ni. Kalau boleh biar meninggalkan impak pada kelas yang ditinggalkan, pada cikgu yang mengajar dan kawan-kawan yang anti dengan kita.

nota pb: dia makan burger dlm kereta pun sambil meleleh air mata....huhu...anak ku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)