my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Hansel And Gretel



Petang semalam kakpb dan cikgu fahmi tengok wayang lagi. Takde aktiviti lain kami ni selain daripada wayang dan wayang. Bila si bujang kecil takde, kami tengok cerita yang bawah 18sx. Anak kakpb ni dari kecil lagi kakpb tak biasakan dia dengan cerita tv, video atau wayang yang ada unsur ganas. Itu sebab dia jadi manja dan mudah menitis airmata.....hehe...alasan....sebenarnya cengeng!!

Ok, cerita Hansel and Gretel ni agak ganas. Maklumlah, ahli sihir menentang dua beradik yang berani kerana pengalaman mereka dari kecil yang telah di sorok oleh ayah mereka dalam hutan. Ibu dan bapa dua beradik ini di fitnah oleh ahli sihir jahat, mereka di gantung dan di bakar oleh penduduk kampung. Dua beradik ini membesar jadi orang yang berani dan bertugas menghapuskan ahli sihir yang menculik kanak-kanak pada setiap bulan untuk dijadikan korban.

Watak Edward paling kakpb suka. Dia menjadi hamba kepada ahli sihir tetapi hatinya baik. Tidak suka melihat wanita di sakiti. Walaupun berwajah hodoh, kebaikkannya menyentuh hati....haha...memang tak hensem langsong.

Jadi, sesiapa yang suka cerita rekaan macam ni, pergilah menonton ye. Sekadar hiburan, kalau ada pengajarannya pun cuma......yang jahat akan terima pembalasannya, itu saja. Selamat berhari minggu semua!!

3 ulasan:

  1. Salam kak pb.. movie review rupanya. ingatkn apa td. hihi.. tun xtau pasal citer ni, mmg jarang update citer2 baru. hihi

    BalasPadam
  2. In Shaa Allah petang ni nak pi tengok atau malam n

    BalasPadam
  3. Rajin tengok wayang ye Zana... kami laki bini belum pernh sekali pun masuk panggung wayang he he he hh...

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)