my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

EGGLESS RAISIN CAKE by Amy Beh

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Malasnya nak menaip panjang2 hari ni.......tangan pun sakit tak baik2 lagi. Sakit-sakit tugas kena jalankan juga. Ok, ini kek yang pb buat beberapa hari lepas. Jumpa kat satu website apa tah........daripada Amy Beh yang popular tu......

180 gm margarine
1 tea spoon vanilla esen
1 t.s golden syrup
120 gm gula castor
140 ml evaporated milk
60 gm raisin
230 gm self raising flour
1/4 tea spoon salt

Loyang 17 cm dan griskan.
Panaskan oven 180C.

Pukul marjerin, golden syrup, vanila selama 2 minit.
Masukkan gula castor dan pukul lagi hingga gebu dan ringan.
Masukkan susu dan pukul lagi berselang seli dengan tepung.
Masukkan kismis.
Bakar selama 40-50 minit atau sehingga masak.


agak rapuh kek ni ketika di keluarkan dari loyang, mungkin sebab takde telur.....
bagus untuk orang yang tak suka kek ada telor....

2 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)