my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Takde orang?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi... SURAH AL-MAIDAH,AYAT 88:"Dan makanlah daripada rezeki yang telah diberikan oleh Allah kepada kamu,iaitu yang halal lagi baik,dan bertakwalah kepada Allah yang kepadanya sahaja kamu beriman"

Salam sejahtera di petang jumaat yang mendong. Tadi pagi panas terik, sampaikan kena berspec hitam pb ni. Bagaimanapun itu tak bererti akan hujan, kan?

Korang biasa tak berurusan dengan pejabat yang takde orang? Waktu masih pagi, belum pukul 9 pun tapi orang takde kat kaunter. Cuma tv terbuka dan di tunggu oleh sofa2 empok.

Semalam pb ikut hubby ke pejabat Jakim. Dia nak apply guru di sekolah agama kat kawasan kami tinggal tu. Memang kekurangan guru sekarang ni. Sudah la parking jauh, silap information pula, sepatutnya di blok A tapi ada orang bagitau kat blok B. Sampai je kat kaunter, orangnya takde. Tanya pekerja yang keluar masuk bilik tu, mereka ada 'pengajian' dalam bilik. Takkan semua2 kot? Sepatutnya kena ada yang ganti atau letakkan papan tanda depan pintu masuk. Tak la menyusahkan orang yang datang dari jauh tertanya2.

Pejabat cantik pun tak guna kalau cara bekerja hanya mendatangkan kesulitan pada orang ramai. Kadang2 kita nak cepat, kejar masa ada hal lain, bukan hari santai2 macam hari minggu.


2 ulasan:

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)