my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

lain dicari, lain dibeli

Asal tujuan kami semalam nak ke Mid Valley. Tak tau le apa yang nak dicari suami ku. Ikutkan hati memang malas, tapi bila dengar kakak ku kata semalam Sogo ada 'sales', wah......tunggu apa lagi? Tujuan nak ke Mid Valley pun lupa, terus ke Sogo.

Tiba disana orang masih belum ramai. Mata ku tertumpu di bahgian baju wanita. Tapi hampir sejam mencari dan mencuba baju2 disitu, hati masih belum berkenan. Setiap kali ke Sogo, walau offer kain baju murah2, aku tak pernah beli. Entah kenapa, citarasa ku tak sesuai disini. Mungkin kerana fesyen yang ku cari tak jumpa, bila jumpa, takde saiz pula.

Sudahnya...........suami ku pula yang beli baju dia. Aziz pula dapat sehelai, botol air jenama 'Ben Ten'. Aku pula memilih bedak compact baru, yang ada hampir habis. Kopak jugak la dalam seratus lebih. Suami kata takpe, hadiah sempena bonus dia.........hehe....kalau setiap bulan dia dapat bonus, kan best.............
Budak yang merungut letih tunggu ibu dan ayah dia shopping tadi, kini senyum lebar, tak sabar nak balik main dengan kawan dia.

Bukan nak menunjuk apa yang kami beli pada orang luar tapi gambar beg di atas ni adalah hadiah dari suami untuk ku. Taklah mahal sangat dan bukan jenama guess yang berharga tiga empat ratus. Sekadar berkongsi cerita tentang suami yang memang suka membawa ku dan anak berjalan sambil membeli apa yang dah lama kami tak beli. Kalau di fikirkan dulu memang aku tak pernah terniat nak dapat ini semua. Aku pula jenis orang yang suka hidup serba serbi sederhana, ada takpe, takde pun tak apa.........

Lumrah manusia, suka yang baru tapi bagi ku, tetap sayang yang lama walau ianya buruk dan ketinggalan zaman.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)