my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Petang hari dlm hujan

Hujan lebat dipetang hari menjadikan semua penghuni rumah kami sunyi sepi, masing2 dlm bilik, apa lagi.........membuta la tu......
Sedang leka aku menonton siri 'Puteri Salju' tetiba tv gelap, ah sudah! takde letrik la ni........bosan menanti, kami bertiga ambil payung sorang satu, turun ke tanah menikmati suasana hujan dan melihat air sungai yg deras laju sekitar kampung.
Kiri dan kanan jalanraya tu, penuh air...........Aziz senantiasa dlm perhatian ku, takut tergelincir, awak tu tak pandai berenang macam bebudak kampung.


Aziz dan kawan2 dikampung, mereka ini lah yg jadi teman bila kami pulang. Dialek kelantan pekat tapi Aziz boleh faham. Sekarang kalau nak main mercun, dia selalu sebut 'bedil'.......
org kampung mesti gelak tgk kita berposing dlm hujan

Walaupun hujan masih turun, ada juga ku lihat penduduk kampung yg menjala ikan di sungai. Kata mereka saje suka2..................
Sebenarnya aku ni takut nak turun kalau tanah lembap, takut ada penghuni yg tak di undang memanjat kekaki. Setiap langkah akan ku perhati kebawah..........tak sanggup org dengar kalau aku menjerit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)