my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Mat Rempit kena baling telor...haha...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Petang tadi kami bertiga keluar cari barang keperluan ku. Sebelum tu layan anak makan di McD. Dia sorang je makannya, aku dan hubby makan kat rumah. Bosan kalau selalu sangat makan burger.

Waktu pulang dalam kereta, ntah macam mana, fikiran ku teringat kat arwah adik ku. Masa tu kami menetap di rumah kedai. Sekitar kawasan rumah kedai tu memang selalu ada sorang budak yang masih bersekolah bawa motor laju sangat. Kalau kat jalan besar, lantak la.......ni kat kawasan taman perumahan. Berbulu mata adik dan abang ku menengoknya.

Dia pulak lalu lalang depan kedai kami satu hari entah berapa kali. Agaknya mak bapak takde kat rumah, dapat kunci motor, apa lagi? Pecut le kan?

Sehari dua arwah adik ku tengok, boleh sabar lagi. Kalau dah setiap hari nampak dan mengganggu ketenteraman mata jiran-jiran? Hati pun sakit........

Satu petang tu.........arwah adik ku dah target nak baling telor kalau dia lalu. Kami adik beradik ingatkan dia main-main. Lagi pun, mesti susah nak kena sebab dia bawa motor laju.

Entah bagaimana, agaknya tangan adik aku tu bertuah kot..........balingan dia mengena betul-betul kat kepala budak tu. Aku dan adik beradik lain macam tak percaya sambil gelak sakan kita orang dibuatnya. Kesian pun ada juga......hehe....mesti dia taknak lagi lalu lepas ni.

Memang betul, esok lusa takde dengar ngauman motor dia. Peristiwa tu aku cerita kat anak ku, terguling-guling dia gelak kat belakang kereta. Kalau ku ingat balik, memang lucu sangat. Arwah adik ku dulu agak nakal juga orangnya. Sekarang peristiwa tu tinggal kenangan bersama arwah yang telah pergi.

nota aku: harap2 anak ku tak jadi mat rempit satu hari nanti.....

3 ulasan:

  1. bagus juga idea adik zana tu, lebih bagus lagi klu guna telur tembelang..gerenti taubat nasuhah mat rempit tu...=)

    BalasPadam
  2. kalau akak, tak sampai hati la pulak....

    BalasPadam
  3. entry yg bagus..nak gelak pun ada,kesian pn ada kt bdk rempit tu..tq sharing..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)