my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Mengapa ada manusia seperti ini?

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Malam tadi ketika aku melayari forum http://www.cari.com.my/, rasa nak gugur jantung ni dengan kesengalan satu makhluk, mengutuk, mengeji dan menghina agama suci kita. Ada twitter pulak tu, sakitnya hati kalau baca dia punya status. Memang la takde kena mengena dengan aku tapi.........kenyataan dia yang keterlaluan. Baca la sendiri kat ...sini

Kebetulan, hari ni hari 'sentap' aku. Kecil hati, sedih, rasa macam ditikam hati ini. Patut la orang kata, ucapan yang keluar dari bibir, lebih berbisa dari mata pedang. Aku rela luka berdarah daripada menerima kata-kata yang memedihkan hati dan seluruh tubuh ku.

Apa-apa pun yang 'orang' kata pada ku, aku terima. Aku tak mampu nak balas kerana aku menghormati 'orang' itu sebagai saudara ku yang 'terhormat' dan 'dihormati' selama ini. Aku berterima kasih kerana selama ini 'dia' banyak bertolak ansur, menolong walau tanpa kami pinta dan harapan ku semoga pertolongan itu dengan niat yang 'ikhlas'. Sekiranya di ungkit-ungkit, hilanglah semua pahala itu. Kan sayang?

Aku dan suami bukanlah jenis yang lupa budi orang pada kami. Sampai mati kami akan sebut dan hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya.

Maaf sekiranya sms dan panggilan talipon tidak berjawab. Kerana itu saja cara ku untuk meredakan perasaan yang pilu ini. Aku tidak mahu bermusuhan, tidak mahu marah berpanjangan. Biarkan aku sendirian untuk seketika.

2 ulasan:

  1. semoga Allah bersama org yang sabar...dan mereka yg sudah keterlaluan itu cepat mendapat hidayah.

    BalasPadam
  2. alhamdulillah....ada hikmah disebaliknya.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)