my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Tablet dan kisah lelaki

Assalammualaikum...
Hari ni kakpb buka laptop lama, walau dah berusia lebih dari 5 tahun, masih lagi berguna bila terdesak begini. Laptop ni jenama Toshiba, macam tak popular kan? tapi hakikatnya dah banyak berjasa pada kami sekeluarga.

Maaf ye kawan-kawan, kakpb tak balas komen kat blog. Kakpb jawab di sini je ye, mereka yang bertanya pasal update blog menggunakan tablet samsung 7.0, ini yang kakpb alami. Memang seronok ada tablet ni. Mana-mana pergi kita boleh bawa dalam handbag tapi haruslah ada akses intenet kan? Kakpb guna celcom broadband selain daripada maxis wifi dirumah ni. Berapa bulan-bulan bayar? Itu kena tanya cikgu fahmi, kakpb tak minta pun dia langgan itu ini.

Bila nak update blog memang menjadi satu masalah besar pada kakpb. Terutama ketika upload gambar. Sudah tentu gambar tak dapat nak edit (ke kakpb yang tak pandai...hehe) cuma biasanya kakpb gunakan picsay pro untuk letak watermark. Upload gambar tak dapat banyak, upload sekeping, close dulu......upload lagi....dan begitulah. Jadi kalau ada gambar dalam tablet ni, kakpb dapat share dua atau tiga keping sebab malas nak ngadap lama2.

Ambil gambar guna tablet ni memang cantik, terang dan mudah. Seperti biasa ada flash, boleh ambil gambar sendiri jika takde orang nak tolong snap.....hehe...tapi tak kuasa kakpb nak ambil gambar sendiri der....rupa macam tu jugak!!
Sebenarnya bukan tak seronok guna tablet ni, tentang blog je yang kadang2 buat hal. Lain-lain takde hal. Setakat ni belum pernah lagi tablet kakpb hang. Harap-harap tak jadi begitu, risau juga sebab anak kakpb suka main game dan penuh muka tablet ni dengan game yang dia download.

Ok, kakpb ucap terima kasih pada kawan2 yang rajin komen di sini, sangat2 menghargainya dan insyaallah bila semua dah ok, blog kakpb ni akan ceria seperti dulu. Doakan yang terbaik untuk kakpb dan keluarga. Kakpb takde kawan rapat, blog dan teman disinilah teman kakpb mencurah rasa.

Untuk seseorang, harap baca dan fahami apa yang tercatit disini.......kakpb copy paste dari facebook.


17 ulasan:

  1. saya pun ada jugak terniat nak pakai tablet ni.. senang tak nak guna untuk blogwalking dengan update blog ye kak?

    BalasPadam
  2. sy tak mampu kak... guna hp nga laptop nga pc opis jer...utk bw...=)

    BalasPadam
  3. Belum berfikir lagi nak beli tablet zana.

    Sekelumit kisah membuat kakak terdetik. Usah percaya 100% pada yg belum kita kenali hatibudinya.

    BalasPadam
  4. notebook yg ada kdg2 x gn pon..nk beli tab tp p-k doploh kali hehehe

    BalasPadam
  5. Salam K.zana....masih menggunakn laptop yg 3 tahun sudah :D

    BalasPadam
  6. Laptop saya pun Toshiba.. :-))

    Saya tak pandai masukkan gambar guna tab... tak nak masuk2.. ???? ke tak reti guna.. huhu. Jadi selalunya masuk gbr ikut laptop jer, pndgn pun luas..

    Saya pernah baca kisah tu, tapi yang asalnya buta perempuannya.. cerita sama sebijik..

    BalasPadam
  7. saya pun ada tablet kak tp lebih selesa guna laptop.Tersentuh betul hati ni bila baca ayat cinta buta tu.

    BalasPadam
  8. ucu guna brand aces jer laptop dah masuk 6 thn alhamdullilah masih lagi khidmat dia ucu gunakan...nak pakai table tak mampu lagi sebab kena beli 2...kalau tidak nanti ada yg jadi singa kelaparan...

    BalasPadam
  9. salam kak zana,sy pun masih mggunakn lappy yg 4 thun sudaa..tringin jgk nie:)

    BalasPadam
  10. Sy pnh baca kisah tu kak. Tapi setiap kali baca, tiap kali tu la jugak sy menangis. Huhuhuhuhu....

    BalasPadam
  11. first..suka baca cerita ttg tablet..maklumlah belum ada..

    second..terharu baca pasal si insan yg buta tu...memang ada insan2 seperti ini duk dlm dunia ni yee..sedey apabila membacanya..

    BalasPadam
  12. mula2 tak pandai kak..lama2 pasti panda..ececeh..macamlah Alin ada tablet..hehehe

    BalasPadam
  13. memang nak beli gak..skrg ni tengah kumpul wang

    BalasPadam
  14. Kakpb, sejak jd surirumah ni saya pn dh takde kawan rapat. laptop ni lah jd kawan. blog jd tmpt nk b'cerita n cari kawan2 baru.. selamat b'kenalan :D

    BalasPadam
  15. Kak PB saya pun selesa guna laptop dari guna tab yg kadang2 hang je bila touch sana sini. takat utk baca2 main game boleh la kot guna tab kan! ;)

    BalasPadam
  16. Assalam kak zana,
    waduh..kita laptop ke tablet ke dua2 tak ada ..heheh yang ada keyboad biasa ni aje..hahaha..kalau nak type kat hp pun macam susah gitu..type kat keyboad lagi senang..hahaha..ada sekali tu kita nak masukkan post dari hp..terus terdelete the whole entry..tak pasal2 kena typa semula entry tu..sabor ajelah kan..

    BalasPadam
  17. wah! pakai samsung galaxy ekk....!

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)