my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Fengsan!!

Assalammualaikum, pagi minggu yang indah (tapi jerebu mencacatkan sedikit pandangan) dah dua minggu rasanya tidak hujan. Alhamdulillah, semuanya kehendak Yang Esa. Beberapa minggu yang lepas kita diberi hujan setiap hari, makanya kali ni ujian kepanasan dan berjerebu pula, bersyukur sajalah.

Takde kisah menarik nak kongsi atau resipi baru yang di cuba.
Kisah semalam nak cerita, jangan muntah sudah!

Tak ingat macamana boleh timbul kisah ni, si bujang kakpb tu tetiba je kata......dia takut melihat wajah seseorang (salah seorang ahli keluarga kakpb). Katanya muka dia berkedut, buruk bila bangun tidur.
Kakpb tanya, kenapa cakap macam tu? Entahlah.....itu yang Aziz nampak.

Ayah tanya, ibu macamana Aziz nampak?
'Ibu cantik kalau bangun tidur'.
Wah! nak pengsan kakpb rasa masa dia kata 'cantik' tu.....
Dia sekadar mengambil hati ibu, taknak ibu tersinggung.

Terima kasih kerana pujian itu, walau ibu tahu ianya tidak benar...:)


sibuk talipon pakcik kat semenanjung, suruh beli jersey Spain.....harap-harap dapat la ye!

7 ulasan:

  1. He he hh anak kami pun selalu kata kami cantik (dalam semua keadaan, sebelum ke atau selepas bangun tidur)padahal sebenarnya tidak, tapi menurut seorang kawan... wajah yang paling cantik pada pandangan anak-anak adalah wajah ibunya! Maknanya cantik itu adalah berdasarkan pandangan seseorang.... barangkali kerana perasaan dan pertalian kasih sayang antara ibu dan anak. Amacam Zana?

    BalasPadam
  2. slmt berhujung minggu kak PB. bagus abg puji ibu...buat ibu ceria...
    re; k.Zana, bisnes botol pasir...kena org seni...sy ni bab seni kurang sikit....

    BalasPadam
  3. hihih...kite takde anak, tapi suke tanya anak2 buah. mereka akan cakap cantik kalau nak mintak pape. kecik2 dah pandai bodek.

    BalasPadam
  4. betul la tu kak.budak2 kan jujur.hehehe

    BalasPadam
  5. setuju dengan arelan.. kanak2 jujur tau..

    p/s : InsyaAllah kak. jika saya tak sibuk, saya akan selalu terjah blog akak.. tak ada maknanya rumah baru or rumah setinggan kak. kita semua sama jer.. tak da apa yang membezakannya

    BalasPadam
  6. Anak yang baik tak akan mengecilkan hati ibunya. Kan Aziz kannnn... :)

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)