my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Anggur, Tomy dan Aziz


Balik dari Alamanda, ada la beli anggur. Lama tak makan anggur, favourite aku ni. Lepas rendam dgn air garam, aku pun dok bersila depan tv.
Si Tomy yg lena tidur bungkas bangun bila terbau buah anggur. Pelik sikit Tomy ni, dia suka buah yg manis2, air manis, kunyit dan cili kering.
Pernah sekali mangkuk kunyit kat dapur terbalik dan muka dia habis kekuningan, ditonyohnya dlm kunyit. Cili kering pun tak boleh letak kat luar kabinet.
Kasut......huh..lagi dia suka. Nak nak selipar jepun, memang makanan ringan dia lah!! Kasut Aziz ntah berapa kali kena gigit. Beg tangan aku pun jadi mangsa.
Cuma yg bagus Tomy ni, kalau aku balik dari pasar dia tak kejar ikan, ayam dan seumpamanya tapi dia akan cari sayur2an spt sayur kangkung, sawi dll.
Bagus punya kucing!!

tengok la tu........bersila panggong atas mainan si Aziz, haa....jgn harap boleh dapat kalau dia dah pegang..........
"Paging kpd kedua ibubapa adik yg bernama Aziz Iskandar, memakai baju belang oren dan biru, sila datang ke kaunter".
Hah!! aku dah agak dah........tadi dia kata nak main kat play ground sebelah, macam mana boleh hilang pulak? Rupanya tempat tu di tutup jadi bila dia patah balik cari aku dan suami, dia dah pening. Aku pulak kat celah baju2, memang dia tak nampak.

Peristiwa begini dah selalu kami alami. Nasib baik orang tak ramai masa tu........

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)