my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Jemputan majlis konvo


Balik dr sekolah tadi, ceria je muka Aziz. Dengan membawa sekeping kertas jemputan dr sekolah pd hari ahad ini. Gembira dia memberitahu ku......."dpt no 1 lagi....". Sebenarnya tidak 'surprise' lagi pada ku sebab ustazah dia dah beritahu awal-awal yg dia menjadi pelajar contoh di tadika utk tahun ini. Tapi aku buat-buat gembira dan kononnya baru tau dr mulut dia. Kegembiraan kami sebelum ini saja dirahsiakan. Taknak dia kecoh2 cerita kat kawan yg dia jadi pelajar terbaik.


"Tahniah anak ku dan ibu bangga sangat atas pencapaian ini. Kalau tak sampai ketahap ini pun, ibu tetap bangga kerana selama 3 tahun di sekolah, Aziz dah boleh membaca, mengira, mengaji, berdikari serta berani berdepan dgn org ramai".


Moga apa yg kami usahakan selama ini akan membuahkan hasil. Setakat ini aku dan suami jenuh mengajar dan berbuih mulut berleter kalau dia malas belajar. Mungkin masa ni dia tak faham kenapa dimarah, kenapa kena belajar, kenapa kena pergi sekolah? InsyaAllah dia akan mengerti satu hari nanti.............

2 ulasan:

  1. Tahniah jugak! mesti ada hadiah special nih...

    BalasPadam
  2. huh....dia mintak monopoli. ada la tu dr ayah dia..

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)