my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Selamat Tinggal Tomy

si Kembang (adik beradik Tomy) yg dibela kakak
wajah yg selalu ku tatap sebelum berpisah

Berat rasa hati nak tinggalkan Tomy nanti. Tadi pun kami dah bincang, kat mana nak hantar dia sebelum bertolak ke Sabah. Sayu hati memandangkan tiada siapa yg akan jaga makan minum dan kesihatan dia.
Apa yg merunsingkan ku, Tomy tak boleh di sentuh oleh orang lain melainkan tuan dia. Pernah dulu aku tinggalkan dia di rumah kakak ketika pulang ke Kelantan. Tinggal dalam sangkar selama 3 hari taknak makan. Anak saudara ku nak letak makanan pun tak boleh, dia cakar dan gigit. Semua orang takut dengan dia.

Selepas ni aku tak tau la macam mana nasib dia. Kalau boleh naik kapalterbang, memang aku bawa sekali. Walaupun dia garang dan bengis, aku sekeluarga tetap sayang dan kasihkan dia.


Apa taknya..........dari kecil aku bela, rasanya hampir 4 tahun dia bersama kami. Pasti air mata ku akan berderai saat berpisah dengan Tomy. Dulu, kalau dia keluar depan rumah, aku akan basuhkan kaki dia, mandikan dia, lap dan keringkan. Aku akan rindukan saat-saat bersama Tomy bila di Sabah nanti.


Mungkin si Kembang, Tiger, Siti, Manja, Doly yg ada kat rumah kakak jadi pelepas rindu pada Tomy bila aku sekeluarga pulang kesini setahun sekali nanti.
Sedihnya!!!

6 ulasan:

  1. salam,

    knp pulak tak blh bawak ke sabah kak? sy berkempen, bawalah tomy sesama..please. kesian dia. cuba2lah bincang mcm ner blh laksanakan hasrat membawa tomy ke sabah. hidup tomy!

    BalasPadam
  2. ntah la cengkih....akak rasa berat nk tinggal dia. tp suami suruh tinggal.......mana satu nk dgr suara hati sendiri atau dgr ckp suami?

    BalasPadam
  3. hi akak ZANAFAHMI
    thanx 4 da visit n comment
    forum melayusg tu apa?
    i tak penah terlibat ngn mana2 forum ni
    huuu


    btw
    salam ziarah & salam kenal =)

    BalasPadam
  4. salam, kesiannyer..nie kira ditelan mati emak dibuang mati bapak. aiya-aiya..susah ini mcm..

    kos angkut tomy kat sbh mahal ker??

    BalasPadam
  5. hai miss zaza....
    mungkin pelanduk 2 serupa kot, takpelah. forum melayusg tu tmpt akak jumpa geng2 dr s'pore.

    BalasPadam
  6. cengkih...
    kos tu tak kisah la tp husband taknak bela lg sb nnti susah nk kemana2 ditempat org. maklum la, kita org ni suka kesana kemari bermalam bila ada cuti.

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)