my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Roti hemlet utk Hari Kanak-kanak


Semalam petang, aku sempat menghias kek carrot yg ku buat tu. Hentam keromo je aku ni, bukan pandai sgt pun.............ni la rupanya, ada tokoh jadi chef tak? Huhu........tak mungkin..


Pagi tadi, sebelum subuh aku dah kerumah kakak, ada tempahan drp sekolah suami sempena Hari Kanak-kanak. Roti hemlet, kentang goreng, ayam goreng, air mineral dan makanan ringan. Sebanyak dua ribu lebih roti nak dibungkus dan masuk dalam kotak. Naik pening kepala tengok roti yg menimbun, pembantu tak ramai. Harap adik beradik sendiri dan anak-anak saudara yang dah besar. Nasib baik la dia orang tu cekap dan rajin.
Akhirnya selesai juga dalam pukul 12 tengahari. Mana yg sengal kaki, kebas lutut, sakit kepala dan leher, dapatlah rehat meregangkan urat-urat yg tersimpul. Kaki ku pun naik kematu kerana berdiri setempat menyapu planta dan mayonis kat roti. Dari pagi hingga tengahari, mau tak krem? Selesai semua, terbaring keletihan dibawah kipas. Biasanya aku ni bukan jenis yg tidur waktu siang. Tapi hari ni aku tewas.............





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)