my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Membeli belah di Sogo

suka la tu, ibu n ayah dah nak balik dr jogging!! dia bukan jogging pun, main kereta dia........aku pun tak la lari jauh mana, keliling tempat dia bermain je. Risau pula tinggalkan dia, sekarang banyak kes culik budak2. Minta di jauhkan................

Selepas jogging dua tiga round kat taman tasik, perut menggelodak ni, minta di isi.
Kena pulak kedai yg biasa kami singgah tu, berdekatan dengan taman. Nasi dagang........kesukaan ku.........hai, yg di bakar tadi belum pun hancur dah masuk yg berlemak pulak. Nak buat macam mana kan? Nafsu susah nak kawal..........tapi bukan hari2, hehe.......sekali sekala je.........nanti dah ke Sabah, rindu pulak nak merasa masakan pantai timur ni.

Kat sini memang sedap masakan dia. Orang lain aku tak tau, tapi aku memang suka masakan pantai timur ni. Kalau pandai masak memang aku tak makan kat luar. InsyaAllah, satu hari nanti nak cuba juga.

Lepas makan, rancang ke Sogo pula. Ada lagi barang keperluan yang tak lengkap. Tiba di sana, tengok ramai orang berkumpul depan Sogo. Parking pun tak boleh masuk. Aku agak mesti ada kes ni, ntah2 ada orang pasang bom ke (lawak la pulak terfikir ke situ). Takpun ada orang terjun bangunan........ish..jangan la.......
Terpaksa parking kereta dibangunan sebelah. Macamana pun aku nak tau juga apa sebab yg orang berkumpul kat Sogo. Tanya2 orang kat tepi jalan, katanya ada kebakaran, tapi aku tengok orang2 keliling biasa je. Memang ada bomba datang, kalau terbakar mesti ada asap berkepul2. Dalam pada tertanya-tanya tu, datang sorang kakak tu beritau, sebenarnya pihak Sogo sedang buat latihan kebakaran. Laaa........latihan rupanya.

Kami tak kuasa nak shopping tempat lain, tunggu juga kat situ dalam setengah jam. Selesai tugas bomba tu, menderu orang ramai serbu masuk Sogo, termasuklah aku sekeluarga.



Letih mencari baju, seluar dan jaket Aziz, kami singgah makan dulu di food court. Aku dan suami taknak makan berat jadi pilihan kami popia. Teringat pula kat Nadia Af. Cukuplah makan tengahari ni..........tadi pagi dah makan yg berat.....




Pilihan Aziz dah tentu nasi ayam madu. Lapar sangat la tu, habis sepinggan nasi, lauk tak makan sangat.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)