my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Asam pedas dan Pancake

pancake yg dlmnya ada hirisan pisang
ikan patin masak asam pedas daun kesum (gmbr tak clear pulak)

Selepas bertarung dengan nyamuk di VI, aku singgah di Tesco pula. Cari lauk dan apa yang patut. Cadang nak masak asam pedas ikan patin dgn daun kesum. Suami memang suka ikan patin.
Aku ni, dulu-dulu sebelum kahwin dgn dia, memang tak sentuh ikan sungai spt keli, talapia dll. Sekarang pun tak berapa sangat nak makan tapi tak mencuba tak best pula. Macam mana kita nak cerita kat orang lain kesedapan lauk kalau kita sendiri tak pernah rasa dan masak.


Petang pula, ku hidangkan pancake, resepi dari sumber myresipi.com. Kurang menjadi pula walaupun lembut dan gebu. Masa dalam kuali, pancake melekat sedikit tapi tak susah nak di balikkan. Takpe, lain kali boleh cuba lagi.

2 ulasan:

  1. salam, insya allah balik kak, teringat dgn kontrak. maklumlah blajar ngan duit rakyat jelata, duit akak pun ntah2 ader gak.. hehehe

    bestnyer akak siarkan kuih muih akak buat, teruskan sbb sy mungkin akan mencubanya. nak buat variety sikit kat sini, maklumlah sendiri punyer msk

    BalasPadam
  2. waalaikumsalam, minat masak jg ke? ada org tu dok luar negeri suka ubahsuai masakan. akak cuma ambil dr kwn2 atau intenet. kekadang tak menjadi jg tp tak putus asa....

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)