my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Majlis konvokesyen Aziz

menerima sijil
salam terakhir

bersama kawan-kawan


terima award pelajar contoh



Pagi2 lagi ku siapkan Aziz dgn baju melayu bersampin dan songkok. Suami pula kelam kabut sikit menyiapkan ucapan bagi pihak ibubapa. Kali ni suami kena rasmikan majlis. Tahun lepas kami jadi pendengar dan duduk jauh di belakang.


Tapi kali terakhir ini, kami menjadi tetamu pula. Rasa malu dan rendah diri menguasai diri. Nasib baik pengetua tadika peramah orangnya. Aku pun dah biasa berbual dan berkongsi masaalah anak dengan dia.


Setelah suami merasmikan majlis, dimulakan persembahan dengan keletah anak-anak yg comel dan kelakar pula. Aziz ambil bahgian berzikir munajat, membaca alQuran dan lakonan.


Selesai persembahan lebih kurang pukul 11 pagi dan bermula majlis pemberian sijil bagi murid 6 tahun. Kasihan pula melihat ustazah dan cikgu-cikgu masa ni. Faham-faham aje la perangai budak-budak.

Tegur yg sana, sini buat hal. Bukan anak-anak 6 tahun saje, 4 dan 5 tahun pun boleh tahan nakal. Tapi, ini la cabaran seorang guru. Mendidik murid2 seperti mendidik anak sendiri. Kena ibubapa yg memahami takpe juga.............kena yg tak boleh diusik atau sentuh, tu yg pening kepala.


Pembahagian sijil selesai, kami bergambar kenangan. Menitis juga air mata ku kerana 3 tahun Aziz di tadika, macam2 kenangan kami tinggalkan. Tahun satu nanti pula, Aziz takde disini, di Sabah pula. Ku lihat bergenang air mata cikgu dia ketika kami berpelukan.


Terima kasih ku ucapkan pd mereka kerana telah mendidik Aziz sebaik mungkin hingga menjadikan dia 'Pelajar Contoh' dan terbaik keseluruhan di tadika.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)