my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Mihun 'bodoh'

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Kesian Mihun kan? tiba-tiba dapat gelaran 'bodoh'. Kalau tak silap kat blog MG hari tu ada jugak pb nampak dia update pasal Mee Bodoh........kelakar la pulak nyebutnya.

Tadi pb sibuk sangat, bukan tadi je.......dah seminggu ni agak kelam kabut 'rumahtangga' kami.....hehe...jangan salah sangka pula ye!
Bukan apa, sibuk dengan tempahan kuih dari makcik, tempahan kraf felt dari kawan anak dan urusan lain yang kena selesaikan dalam minggu ni.

Oh ye, sebelum tu pb nak ingatkan pada mereka2 yang parking kereta tak kiralah area rumah, pejabat, shopping complex dan pelbagai tempat awam. Tolong jangan tinggalkan barang-barang berharga anda dalam kereta sekali pun untuk sejam dua.
Baru2 ni adik angkat hubby yang baru kembali menetap di KK, kereta dia di pecahkan cermin kerana si perompak tu nampak beg laptop yang ditinggalkan kat seat belakang. Paling mengecewakan adik angkat tu,  dia lupa nak bawa keluar beg duit yang ada wang tunai RM800/, semua hilang samada IC dan kad-kad bank.
Sempat juga si perompak mmenggunakan kad bank dia dan mengeluarkan duit RM200. Entah macamana dia guna, pb pun tak tau.

Cakap pasal mihun bodoh ni, teringat kat anak sedara pb yang sulong tu. Kalau mummy dia masak mihun kosong, takde sayur taugeh, sawi, takde udang atau ayam, siap la kena 'sound' dengan dia.
Mummy masak mihun apa ni? bodoh je rupanya? hehe....mesti kakak pb senyum simpul kalau dia tegur.

Makan malam kami pun dengan mihun bodoh jugak. Dah malas nak fikir masak apa, mood pun tak berapa nak elok. Letih, sakit tangan dan kaki yang jadikan angin malas memasak. Tapi kena masak juga, kalau tak nanti ada orang bangun malam masak maggi!

3 ulasan:

  1. 1st time dengar nama bihun bodoh ni,..hehe mcm-mcm yer janji mkn sodap:)

    BalasPadam
  2. K Zana,
    1st time jgk dgr mihun 'bodoh'... cian kat mihun tu... heheh... ;)

    BalasPadam
  3. Nieza...tak pernah dgr ek? ada tu, Nieza tak perasan kot...hehe...

    Nurul...haha..tak baik kan?

    BalasPadam

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)