my best friend forever

iklan nuff

Sila godek

Memuatkan ...

Roti John simple saya

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Mengasihi...

Sarapan apa pagi ni? Kita orang biasanya kalau berdua.......(hehe...anak dah pergi sekolah, tu yang tinggal berdua) sarapan simple je, yang penting kenyang. Kalau makan kat kedai pepagi ni, pb biasa minta soto ayam dan bergedil. Tapi buat sendiri lagi sedap sebenarnya, cuma malas la pulak kalau sorang je yang nak makannya.

Kadang-kadang pb buat roti john simple, macam ni.......

Pecahkan sebiji telor, bubuh garam. Potong kiub bawang besar, buah tomato dan kalau ada ayam cincang, boleh gak letak. Gaul rata....dan tebarkan atas kuali leper. Bila setengah masak, potongkan roti john dan lekapkan atas telor tu.....


Bila agak2 dah masak, bolehlah di angkat. Letakkan sayur seperti timun ke, kobis ke......sos dan mayonis. Dah siap, macam ni je pb buat sesimple dan secepat yang boleh. Maklum la.....kat sini agak sukar nak dapat makanan yang sesuai dengan selera pb. Jadi, kenalah buat sendiri kan?


nota pb: tak sempat juga nak bw hari ni.......kesian kawan2 ku....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

"Pergilah pada hamba KU, lalu timpakanlah berbagai ujian padanya kerana Aku ingin mendengar rintihannya"- (hadis riwayat Thabrani dari Abu Umamah)